loading...

تورمسكو

رزروانلاين تورروسيه

بازدید : 259
11 زمان : 1399:2

  • كليساي جامع سنت باسيل

  • حتي اگر تا به حال به مسكو سفر نكرده باشيد حتماً بارها و بارها تصاوير اين گنبدهاي رنگي زيبا در ميدان سرخ را ديده ايد. كليساي جامع باسيل كه امروزه به نماد شهر مسكو بدل شده است در قرن شانزدهم و به مناسبت پيروزي روسيه بر تاتار ها ساخته شده است. نكته ي جالب توجه كليساي باسيل (واسيلي) اين است كه رنگ آميزي منحصر به فرد آن از قرن ۱۷ به آن اضافه شد؛ قبل از آن رنگ اصلي كليساي جامع سفيد بوده است كه با سنگ هاي سفيد كرملين تطابق داشته باشد.
    سينت باسيل كه از تجميع ۹ كليسا و به دستور ايوان مخوف ساخته شده است، نمايانگر موقيعت جغرافيايي و ريشه هاي شرقي-غربي كشور پهناور روسيه و از شاهكار هاي هنر ارتودوكس به حساب مي آيد. شايان ذكر است كه اين كليسا بارها در دچار آتش سوزي شده است اما به سرعت مورد بازسازي قرار گرفته و در حال حاضر جزو فهرست ميراث جهاني يونسكو مي باشد.

    • متروي مسكو

    متروي مسكو بيشتر شبيه به يك گالري هنري است تا يك سيستم حمل ونقل! اين مترو با داشتن ايستگاه هاي متفاوت از لحاظ ساختار بصري و معماري علاوه بر مسافران روزانه، بازديدكنندگان بسياري را به خود جذب مي كند. در طراحي ايستگاه هاي مترو از نقش هاي برجسته، حاشيه هاي زينتي ، سنگ هاي مرمر، مجسمه هاي برنز ، شيشه هاي رنگي و موزاييك هاي بي شماري استفاده شده است كه تمي از مد روم شرقي را در خود جاي داده است. متروي زيرزميني مسكو در سال ۱۹۳۵ با ۱۳ ايستگاه در طول ۱۱ كيلومتر ساخته شد كه اولين سيستم راه زيرزميني اتحاد جماهير شوروي به حساب مي آمد. در سال ۲۰۱۶ اين مترو به ۲۰۰ ايستگاه مجهز و خط ريلي آن به طول ۳۳۳ كيلومتر رسيد و لقب پنجمين خط متروي بلند جهان را از آن خود كرد، جالب است بدانيد ۷ ايستگاه اين مترو در طول جنگ جهاني ساخته شد!
    به گزارش گروه حمل و نقل مسكو، اين مترو با دقت ۹۹ درصدي، ركورددار ورود و خروج به موقع قطار ها در زمان هاي معين است و فاصله انتظار قطار در ساعت شلوغي به ۹۰ ثانيه مي رسد. اين مترو همچنين با عمق حداكثري ۷۴ متر در ايستگاه پابدي پارك (Park Pobedy) يكي از عميق ترين مترو ها در جهان به حساب مي آيد.

    • ميدان مانژ

    در تور مسكو و تور روسيه شما ميتوانيد از ميدان مانژ ديدن كنيدو ميدان مانژ يك پياده راه با فضايي گسترده در منطقه تيورسكوي (Tverskoy) در قلب مسكو است و ميدان سرخ را به شريان هاي اصلي ترافيكي خيابان تيورسكايا متصل مي كند. اين ميدان با مساحتي معادل ۶۵۰۰ متر مربع در بعضي روز هاي تعطيل، ميزبان نمايشگاه ها بين المللي و كنسرت هاي گوناگون است.
    پس از پيروزي در جنگ ميهني ۱۸۱۲ بر ناپلئون دور ه ي جديد بازسازي مسكو كه بسيار سريع بوده است آغاز شده و كميسيون مخصوصي از شركت هاي ساختماني تشكيل مي شود كه در اين ميان نقش فعال را معمار روسي بنام اوسيپ باوي بازي مي كند و در سال ۱۸۱۷ طرح جديدي براي بازسازي شهر قديمي مسكو ارائه مي شود. ميدان مانژ يكي از اين طرح ها است. موزه تاريخي مسكو و باغ الكساندر (Alexander Garden) از جنوب، هتل مسكوا (MOSKVA) از شرق و دانشگاه دولتي مسكو از شمال آن را محصور كرده اند. غير از اين مكان هاي ديدني، چند ايستگاه مترو نيز در اطراف ميدان مانژ قرار دارد.

    • كيلومتر صفر مسكو

    در بسياري از كشورها كيلومتر صفر به مكاني (معمولاً نقطه اي از پايتخت) گفته مي شود كه فاصله ديگر نقاط كشور از اين نقطه سنجيده مي شود اما در مسكو اين نقطه به يكي از جاذبه هاي ديدني تبديل شده است. پلاك دايره اي شكل برنزي كه كيلومتر صفر روسيه را نشان مي دهد در مسكو و روبه روي كليساي ايبريان با فاصله كمي از ميدان سرخ قرار دارد. بسياري از بازديد كنندگان و مردم محلي به كيلومتر صفر آمده و آرزو مي كنند، بدين صورت كه روي اين دايره برنزي مي ايستند و پس از آرزو كردن سكه اي را از كنار شانه خود پرتاب مي كنند؛ آنها بر اين باورند اگر سكه به روي اين دايره برنزي بيفتد آرزويشان بر آورده مي شود.

    • خيابان آربات

    خيابان آربات (كه در حقيقت شامل دو خيابان قديمي و جديد است)، يكي از قديمي ترين و معروف ترين خيابان هاي شهر مسكو به شمار مي رود. اين خيابان كه قدمت آن به قرن پانزدهم باز مي گردد، مملو از آثار هنري، فروشگاه هاي خريد سوغاتي، كافه، موسيقي زنده و نقاشاني است كه از شما پورتره مي كشند. در آربات قديم فروشگاه هاي متعدد صنايع دستي و يادگارهاي روسيه وجود دارد. اين خيابان در روزهاي يكشنبه محل تجمع گروه هاي نمايشي، نوازندگان، آكروبات ها و ... است كه هزاران نفر از آن بازديد مي كنند. خانه-موزه الكساندر پوشكين در اين خيابان قرار دارد؛ همچنين به مناسبت دويستمين سالگرد تولد اين شاعر نامدار، مجسمه برنزي او و و همسرش در آربات نصب شده است.
    آربات جديد كه تقريباً به موازات آربات قديم ساخته شده داراي فروشگاه هاي متعدد امروزي است كه گردشگران مي توانند وسايل مورد نياز خود را از خوراك و پوشاك تا دوربين عكاسي و فيلم از آنها تهيه نمايند.در قرن ۱۸ آربات خيابان محبوب روشنفكران و جامعه هنري مسكو بود كه در امتداد آن قدم مي زدند و در كافه هاي آن به صحبت مي نشستند. به جرأت مي توان گفت هنوز هم در آربات همان جو تاريخي و هنري پابرجاست.

    • شاه توپ و شاه زنگ مسكو

    شاه زنگ (Tsar bell)
    تزار بل با ۲۰۰ تن وزن، نام بزرگ ترين زنگ در جهان است كه در سال هاي ۱۷۳۳ – ۱۷۲۵ توسط صنعتگران روسي به نام هاي ايوان و ماكس ماتورين (Motorin) ساخته شده اما هيچ گاه نواخته نشده است.
    در سال ۱۷۳۷ هنگامي كه اين زنگ در مرحله ي ريخته گري بود آتش سوزي در كرملين رخ مي دهد و نگهابان هايي كه درصدد نجات اين اثر برآمده بودند، با عجله به اين زنگ مقاديري آب مي پاشند كه در نتيجه قسمتي از اين ناقوس با وزن ۱۱ تن از آن جدا مي شود كه هنوز هم اين تكه در كنار زنگ قابل مشاهده است؛ به همين علت هيچ كس صداي نواخته شدن تزار بل را نشنيده است. اعتقاد بر اين است كه اگر اين زنگ عظيم نواخته مي شد تا فاصله 50 كيلومتري صداي آن قابل شنيدن بود! اين زنگ براي نصب در يكي از كليساهاي كاخ كرملين در نظر گرفته شده بود كه در مراسم و لحظات مهم مانند مراسم تاج گذاري يا هنگام حملات دشمن نواخته شود.

    براي مشاهده تور اروپا ميتوانيد بهه سايت دلتابان مراجعه نماييد. همچنين براي برنامه ريزي نوروز ميتوانيد از تور اروپا نوروز 98 استفاده كنيد.

    پارك گوركي: مركز فرهنگي تفريحي روسيه

    پارك فرهنگي و تفريحي گوركي، پاركي مركزي در مسكو است كه نامش را از نويسنده معروف ماكسيم گورگي گرفته است.
    يكي از مهم ترين رمان هاي معروف اين نويسنده، رمان مادر است كه جنبش كارگري روسيه را به تصوير مي كشد.
    اين پارك در رمان پارك گوركي نوشته ارتين كروز اسميت، توصيف شده و حتي فيلمي نيز با همين نام ساخته شده است.
    اين پارك داراي ۱۷۰۰ باغ، كافه، و جايگاه هاي تئاتر روباز است. در امتداد ساحل رودخانه مسكو واقع است و به دو بخش اصلي دارد. بخش اول بيشتر مورد علاقه كودكان است و سرگرمي هاي آنها را فراهم كرده است. در اين پارك شما مي توانيد قايق و يا اسب اجاره كنيد، از كلاب هاي ورزشي يا زمين هاي تنيس بازديد كنيد و اگر در فصل زمستان به اين پارك سفر كنيد، مكان هاي وسيع اسكي ايجاد مي شود.
    بخش بعدي كه بخش قديمي تر باغ است، داراي انواع باغ هاي رسمي و درختان است. علاوه بر اين، انواع ساختمان هاي اواخر قرن ۱۸ام و اوايل قرن ۱۹ام را در اين مكان مشاهده مي كنيد. در اين بخش آمفي تئاترهاي روباز كه محل برگزاري جشن هاي مختلف و كنسرت هاست، نيز وجود دارد.
    مسكو از جمله شهر هايي است كه حتماً بايد يك بار آن را ببينيد و با قدم زدن در خيابان ها، بازديد از سالن هاي اپرا و خوردن قهوه در كافه هاي آن كه روزي محبوب نويسندگان و موسيقي دانان بزرگ جهان بوده، فرهنگ عجيبش را لمس كنيد.
    پايتخت فدراسيون روسيه با بيش از ۱۲ ميليون نفر، پرجمعيت ترين شهر قاره توراروپا به حساب مي آيد. شهر مسكو مركز سياسي، اقتصادي، تاريخي و فرهنگي روسيه محسوب مي شود و در كنار رود مسكو واقع شده است. نخستين اشاره به نام آن در سال ۱۱۴۷ ديده مي شود، زماني كه يوري دالگاروكي شاهزاده ناوگورود سورسكي را با اين جملات فرا مي خواند: اي برادر، نزد من آي، به مسكو. ؛ از آن زمان تا به حال مسكو بار ها و بار ها در آتش سوخت و دوباره از نو بنا شد.
    نهمين شهر گران قيمت دنيا (طبق تحقيقات شركت Mercer) علاوه بر رشد سريع در صنعت گردشگري، يكي از بزرگ ترين اقتصاد هاي شهري جهان را دارا است. علاوه بر اقتصاد غني، مسكو يك مركز بزرگ فرهنگي است. موزه هاي مهمي مانند گالري ترتياكف ، در اين شهر قرار گرفته و خانه ي نويسندگان و هنرمندان معروف نظير پوشكين و بولگاكف نگهداري شده است. بزرگ ترين كتابخانه ي اروپا (كتابخانه لنين)، بزرگ ترين قلعه قرون وسطي (كرملين) و يكي از بزرگ ترين سالن هاي آمفي تئاتر روباز دنيا در مسكو است و آثار خلاقانه بي شماري در جاي جاي شهر ديده مي شود.
    تور مسكو يك مقصد تمام عيار براي كساني است كه به طعم ها اهميت مي دهند. حدود ۲۷۰۰ رستوران (و شايد هم بيشتر) در مسكو وجود دارد. ما به شما پيشنهاد مي كنيم كه در مسكو حتماً به رستوران خاچاپوري (Khachapuri) سري بزنيد؛ رستوراني كه نان داغ همراه با پنيرش بسيار مشهور است. تمام مواد استفاده شده در اين رستوران از گرجستان مي آيد و شما مي توانيد در حالي كه به موسيقي پيانو گوش مي دهيد از فضاي گرم و ميهمان نوازانه رستوران لذت ببريد. از ديگر رستوران هاي معروف شهر مي توان به آپارتمان، دودو و ماياك اشاره كرد.

    • ميدان سرخ

    ميدان سرخ مهم ترين نماد شهر مسكو و قلب كشور روسيه محسوب مي شود و تمام خيابان هاي اصلي مسكو كه به بزرگراه هاي روسيه مي رسند به اين ميدان متصل مي شوند. ميدان سرخ مسكو از ديدني ترين ميادين جهان است كه هر ساله شمار زيادي از گردشگران از آن بازديد مي كنند. نام اين ميدان نه به رنگ دانه هاي آجر هاي اطراف (كه در دوره ي خاصي سفيد بوده است) و نه از رنگ قرمز كمونيست ها مربوط نمي شود؛ كلمه روسي كرسنيا (красная) به معني زيبا است كه كلمه ي قرمز نيز از اين واژه مشتق شده است و شايد بتوان اين ميدان را ميدان زيبا هم ناميد.
    ميدان سرخ وقايع مهمي از تاريخ روسيه را در خود جاي داده است اما امروزه بيش از جنبه ي سياسي، وجهه ي تفريحي و گردشگري دارد. خوانندگاني همچون تتو (گروه موسيقي), شكيرا, پل مك كارتني, راجر واترز و ... در همين ميدان كنسرت برگزار كرده اند.

    تور روسيه در تعطيلات نوروز

    تور كانادا ، تور دبي و تور اروپا و تور روسيه از پر طرفدار ترين تور ها هستند كه ما به شما سفارش ميكنيم اگه براي تعطيلات نوروز قصد سفر داريد همين حالا اقدام به رزرو هتل كنيد و بليط هواپيما خود را تهيه كنيد ما به شما بليط ماهان را توصيه ميكنيم.

    برخلاف تصور بسياري از ما كه روسيه را كشوري سرد و بدون جذابيت هاي گردشگري مي پنداريم.شما با تور روسيه ميتوانيد تور مسكو ، تور سوچي و تور سنت پترزبورگ رو رزرو كنيد. كشور روسيه به عنوان پهناورترين كشور دنيا، با مساحتي بيش از ۱۷ ميليون كيلومتر مربع، جاهاي ديدني و جذابيت هاي گردشگري فراواني به صورت طبيعي، تفريحي، تاريخي، آدب و رسوم، هنري، غذا و مانند آن دارد. در اين مقاله برآن شديم تا به معرفي برخي از بهترين جاهاي ديدني روسيه بپردازيم كه هر مسافري به روسيه، بايد از آن ديدن كند تا سفري كاملتر، زيباتر و پر تجربه تر را داشته باشد.

    يكي از بهترين جاهاي ديدني روسيه كليساي ناجي در خون است. ساخت اين بنا در سال ۱۸۸۳ و در طول سلطنت الكساندر سوم آغاز شد و در سال ۱۹۰۷ در زمان سلطنت نيكلاس دوم پايان يافت و بيش از ۴٫۵ ميليون روبل صرف ساختن اين بنا شد. اين كليسا، معماري متفاوتي نسبت به ديگر بناهاي ساختمان سن پترزبورگ دارد و از نوع آثار ملي گراي رمانتيك است.
    اين ساختمان مشابه كليساي جامع سنت باسيل مسكو است كه مربوط كه در قرن هفدهم ساخته شد. كليسا بيش از ۷۵۰۰ متر مربع مساحت دارد، ستون ها و ديوارهايي بلند دارد و تمام ديوارها و حتي سقف، نقاشي شده است. انواع نقاشي هاي مسيح با معماري شگفت انگيز كليسا عجين شده است و سرودهاي مذهب ارتدوكس كليسا همزمان نواخته مي شود تا روح شما را به ارتعاش درآورد. بدين ترتيب، چشمان شما مي تواند چند ساعت از جهت هنري تغذيه شود.

    جاذبه هاي گردشگري روسيه

    • ميدان سرخ مسكو


    ميدان سرخ امروزه به عنوان ميدان مركزي مسكو شناخته مي شود كه به بزرگراه هاي اصلي روسيه منتهي مي شود. با شنيدن نام ميدان سرخ، حتما اين سوال در ذهن خواننده شكل مي گيرد كه چرا نام اين ميدان سرخ است.
    نام ميدان سرخ نه به خاطر رنگ آجرهاي ميدان (كه در دوره هايي حتي به رنگ سفيد بوده است)، و نه به خاطر ارتباط بين رنگ قرمز و كمونيسم بوده است.
    اين نام برگرفته از كلمه روسي (красная krasnaya) و به معناي قرمز و زيبا است.
    اين ميدان قبلا پوزار يا مكان سوخته ناميده شده بود كه اشاره به سوخته شدن چندين ساختمان در اين محل دارد. علاوه بر آن، در دوره هايي اين مركز به عنون مكاني براي خريد و فروش بازرگانان بوده است. و امروزه بيشتر جنبه تفريحي و سرگرمي اهميت دارد. يكي از مراكز خريد گوم، آرامگاه لنين و كليساي واسيلي در اين مكان قرار دارند.

    • درياچه بايكال، يكي از شگفتي هاي ديدني جهان


    درياچه بايكال كه به معناي درياچه طبيعت است، در جنوب سيبري واقع شده است.
    زماني كه به درياچه بايكال نگاهي بيندازيد، به تاريخي ۲۵ ميليون ساله نظر مي كنيد. اين درياچه، بزرگ ترين درياچه آب شيرين جهان است و به علت عمق ۱۶۴۲ متري، عميق ترين درياچه جهان در نظر گرفته مي شود.

    معروف ترين جاذبه هاي گردشگري و جاهاي ديدني روسيه

    • لذت بزرگ خريدن كردن در مراكز خريد گام GUM


    مراكز خريد گام ، مخخف روسي فروشگاه جهاني و اصلي است. گام نام بسياري از فروشگاه ها در زمان شوروي سابق بوده است و هم اكنون نيز تعدادي از فروشگاه ها اين نام را همچنان با خود يدك مي كشند. يكي از جاهاي ديدني روسيه، مشهورترين فروشگاه گام است كه در بخش گورد كيتاي مسكو قرار دارد و روبروي خيابان سرخ قرار گرفته است.

    همانطور كه در تصوير مي بيند، اين مركز خريد، همانند قصري سلطنتي ساخته شده و پل هايي دو طرف قصر را به همديگر متصل مي كند. انواع محصولات و برندهاي معروف را مي توانيد در اين مركز خريد بيابيد، به همين خاطر جزءگرانترين مراكز خريد دنيا به حساب مي آيد. حتي اگر قصد خريد نداشته باشيد، گشتن در چنين بازار قديمي كه با محصولات امروزي، به روز مي شود، مي تواند حال شما را خوب كند.

    • كليساي سنت ايزاك سن پترزبورگ، نمايش هنر و معماري


    كليساي سنت ايزاك، بزرگ ترين معبد شهر سنت پترزبورگ و از برترين جاهاي ديدني روسيه است. اين كليسا از نظر ابعاد و بزرگي، چهارمين كليساي عظيم جهان است. گنبد اصلي كليساي جامع، ۱۰۱٫۵ متر است و با طلاي خالص پوشيده شده است. اين گنبد با ۱۲ فرشته كه ساخته دست جوزف هرمان است، تزيين شده است. اين فرشته ها احتمالا اولين مجسمه هاي بزرگ توليد شده به روش الكتروتايپينگ بود كه جايگزيني ريخته گري مجسمه هاي برنز قديمي بود.

    افتخار فرهنگ و هنر روسيه: سالن تئاتر بولشوي

    اگر فيلم قوي سياه (black suwan) را ديده باشيد، با هنر باله آشنا شده ايد. نوعي ويژه از رقص كه تلفيقي از هيجان و آرامش است. سالن تئاتر بالشوي يكي از مشهورترين جاهاي ديدني روسيه و تالارهاي دنيا براي هنر باله و اپرا بوده است. اين سالن در طول عمره سازه اي خود، سه بار آتش گرفته و هر بار، به همت انسان هاي هنر دوست، دوباره بازسازي شده است.

    بسياري از آثار هنري باله دنيا چه از نوع كلاسيك و چه از نوع نئو كلاسيك در اين سالن به وجود آمده است. حداقل هفت سالن مختلف در اين ساختمان بزرگ وجود دارد و بزرگترين تالار آن، بيش از ۱۷۰۰ نفر گنجايش دارد. تصاوير زير گوشه اي اين ساختمان با شكوه را به تصوير كشيده است.

    مجسمه كبوتر كه از بالاي گنبد آويزان است، نمايانگر روح القدس است. درهاي كليسا برنزي است و معماري مشابه ساختمان جيواني فلورانس دارد. ويژگي هاي داخلي كليسا، مانند ستون ها و مجسمه ها، شاخته شده از گرانيت هاي رنگارنگ، و سنگ هاي مرمر است.به طور خلاصه، اگر تمايل داريد، نمايشي با شكوه از هنر معماري، نقاشي و مجسمه سازي را يكجا ببينيد، كليساي سنت ايساك، مي تواند چنين آرزويي را برآورده كند. پيشنهاد مي كنيم كه اين مكان ديدني روسيه را در جام جهاني ۲۰۱۸ فراموش نكنيد.

    • قلعه پيتر و پاول


    قلعه پيتر و پاول، قلعه اي اصلي در سن پتزربورگ است كه در سال ۱۷۰۳ توسط پيتر بزرگ شروع به ساخته شدن كرد و در سال هاي ۱۷۰۶ تا ۱۷۴۰، به شكل طراحي هاي دومنيكو ترزيني، تكميل شد. اين قلعه تا سال ۱۹۲۰، به عنوان قلعه و زمين اعدام دولت بولويك ها، مورد استفاده قرار مي گرفت. اما امروزه اين قلعه به عنوان بخشي مهم و مركزي از موزه ايالتي تاريخي سنت پتزربورگ و يكي از بهترين جاهاي ديدني روسيه شناخته مي شود. اگر به ديدن مكان هاي تاريخي علاقه مند باشيد، اين قلعه مي تواند ساعات زيادي از وقت شما را در طول روز به خود اختصاص دهد.

    • كرملين، نمادي از كشور روسيه


    كرملين به معناي قلعه درون شهر و داراي قلعه اي است كه جايگاه سكونت رئيس جمهور دولت فدرالي روسيه است و از اين منظر، مشابه كاخ سفيد آمريكاست.
    در اينجا، تزارهاي خودكامه، ديكتاتورها و رئيس جمهورهاي امروزي، بهترين و بدترين كارهاي خود را به انجام رسانده اند. كرملين با مساحتي به اندازه ۲۷ هكتار، مجموعه اي مستحكم در قلب مسكو است
    كه از ناحيه جنوبي به رودخانه مسكو، از ناحيه شرقي به كليساي باسيل و ميدان سرخ و از ناحيه غربي به باغ الكساندر، مشرف است.
    مهم ترين مكان هاي كرملين، شامل پنج قلعه، و چهار كليسا و چندين موزه است و شرايط بازديد از اين مكان ها، در زير آورده شده است:
    • موزه هاي كرملين كه با پرداخت پول و گرفتن بليط، مي توانيد از آنها بازديد كنيد
    • مجموعه قلعه بزرگ كرملين كه از دسته تورهاي گران در تور روسيه براي بازديد است
    • قلعه ايالتي كرملين- سالن كنسرت. با خريد بليط كنسرت مي توانيد از آن استفاده كنيد.

    جدا از اين اعداد و ارقام، بايد بدانيد كوههاي بلند پوشيده از يخ در اطراف اين درياچه، پناهگاه مناسبي براي انواع جانوراني مانند خرس، روباه، گوزن و عقاب است و اگر به دنبال ديدن جانوران كمياب دريايي مانند فك ها هستيد، به راحتي مي توانيد آنها را در اينجا مشاهده كنيد.
    شفافيت اين درياچه بسيار زياد است، به طوري كه گفته مي شود، حتي ميتوان عمق درياچه را مشاهده كرد. علاوه بر آن انواع فعاليت كوهنوردي، قايقراني، دوچرخه سواري و ماهيگيري را مي توانيد در اين منطقه تجربه كنيد.

    • جزيره پوگست كيژي


    كيژي، جزيره اي در مركز درياچه اونگا با طول ۶كيلومتر مربع و عرض ۱ كيلومتر مربع است و ۶۸ كيلومتر از پايتخت كارلاي، پتروزادسك فاصله دارد.
    نام ديگري اين جزيره پوگست كيژي (kizhi Pogost) است و مجموعه سكونتگاه ها و كليساهاي موجود در اين جزيره، مربوط به قرن ۱۵ام است و امروزه به عنوان موزه روباز استفاده مي شود. اين جزيره به عنوان ميراث جهاني در يونسكو شناخته مي شود. به اين ترتيب، شما ميتوانيد بيش از ۸۰ ساختمان چوبي كه از قرون ۱۵ تا ۱۷ باقي مانده است را در اينجا مشاهده كنيد.
    بهترين زمان بازديد اين جزيره، فصل تابستان است كه گنبدهاي كليساها، در زير نور خورشيد مي درخشند و فضايي رازگونه را ايجاد مي كنند. اگر در زمان جام جهاني روسيه، قصد سفر به روسيه را داريد، از اين جزيره زيبا حتما ديدن كنيد.

    • كاخ هاي كرملين

    ارگ كرملين مسكو يك قلعه تاريخي است كه به صورت مجتمع در مركز شهر مسكو ساخته شده و از جنوب بر رودخانه ي مسكوا، از شرق بر ميدان سرخ و از غرب به باغ الكساندر مشرف است. كرملين (كه به زبان روسي بمعناي دژ مي باشد) از چهار قصر و چهار كليسا همراه با ديوار و برج هاي كرملين تشكيل يافته است. كرملين را واقعاً مي توان از نظر سمبوليك و تاريخ قلب تپنده ي مسكو ناميد. اين كاخ داراي ۷۰۰ اتاق جداگانه از جمله سالن ها، رخت كن، راهرو و اتاق هاي اختصاصي براي اعضاي شخص اول مملكت، اتاق مطبوعات و اتاق هايي براي خدمه فني است. كرملين در زير پاهاي ايوان مخوف (Ivan the Terrible) لرزيد، ناپلئون از كرملين آتش گرفتن مسكو را تماشا كرد، لنين پروتاليا را در اين كاخ طر ح ريزي كرد و استالين انقلاب بلشويك را از همين جا هدايت كرد.
    اين مجموعه بناي ۵۰۰ ساله ي ثبت شده در ميراث جهاني يونسكو، يكي از مكان هايي است كه بيشترين تعداد بازديد گردشگران در اين كشور را دارد . بازديد از دوسوم از كل عمارت هميشه ممنوع است، اما همان يك سوم به اندازه اي ديدني دارد كه تا چند روز مشغول نگهتان مي دارد.

  • كليساي جامع سنت باسيل

  • حتي اگر تا به حال به مسكو سفر نكرده باشيد حتماً بارها و بارها تصاوير اين گنبدهاي رنگي زيبا در ميدان سرخ را ديده ايد. كليساي جامع باسيل كه امروزه به نماد شهر مسكو بدل شده است در قرن شانزدهم و به مناسبت پيروزي روسيه بر تاتار ها ساخته شده است. نكته ي جالب توجه كليساي باسيل (واسيلي) اين است كه رنگ آميزي منحصر به فرد آن از قرن ۱۷ به آن اضافه شد؛ قبل از آن رنگ اصلي كليساي جامع سفيد بوده است كه با سنگ هاي سفيد كرملين تطابق داشته باشد.
    سينت باسيل كه از تجميع ۹ كليسا و به دستور ايوان مخوف ساخته شده است، نمايانگر موقيعت جغرافيايي و ريشه هاي شرقي-غربي كشور پهناور روسيه و از شاهكار هاي هنر ارتودوكس به حساب مي آيد. شايان ذكر است كه اين كليسا بارها در دچار آتش سوزي شده است اما به سرعت مورد بازسازي قرار گرفته و در حال حاضر جزو فهرست ميراث جهاني يونسكو مي باشد.

    • متروي مسكو

    متروي مسكو بيشتر شبيه به يك گالري هنري است تا يك سيستم حمل ونقل! اين مترو با داشتن ايستگاه هاي متفاوت از لحاظ ساختار بصري و معماري علاوه بر مسافران روزانه، بازديدكنندگان بسياري را به خود جذب مي كند. در طراحي ايستگاه هاي مترو از نقش هاي برجسته، حاشيه هاي زينتي ، سنگ هاي مرمر، مجسمه هاي برنز ، شيشه هاي رنگي و موزاييك هاي بي شماري استفاده شده است كه تمي از مد روم شرقي را در خود جاي داده است. متروي زيرزميني مسكو در سال ۱۹۳۵ با ۱۳ ايستگاه در طول ۱۱ كيلومتر ساخته شد كه اولين سيستم راه زيرزميني اتحاد جماهير شوروي به حساب مي آمد. در سال ۲۰۱۶ اين مترو به ۲۰۰ ايستگاه مجهز و خط ريلي آن به طول ۳۳۳ كيلومتر رسيد و لقب پنجمين خط متروي بلند جهان را از آن خود كرد، جالب است بدانيد ۷ ايستگاه اين مترو در طول جنگ جهاني ساخته شد!
    به گزارش گروه حمل و نقل مسكو، اين مترو با دقت ۹۹ درصدي، ركورددار ورود و خروج به موقع قطار ها در زمان هاي معين است و فاصله انتظار قطار در ساعت شلوغي به ۹۰ ثانيه مي رسد. اين مترو همچنين با عمق حداكثري ۷۴ متر در ايستگاه پابدي پارك (Park Pobedy) يكي از عميق ترين مترو ها در جهان به حساب مي آيد.

    • ميدان مانژ

    در تور مسكو و تور روسيه شما ميتوانيد از ميدان مانژ ديدن كنيدو ميدان مانژ يك پياده راه با فضايي گسترده در منطقه تيورسكوي (Tverskoy) در قلب مسكو است و ميدان سرخ را به شريان هاي اصلي ترافيكي خيابان تيورسكايا متصل مي كند. اين ميدان با مساحتي معادل ۶۵۰۰ متر مربع در بعضي روز هاي تعطيل، ميزبان نمايشگاه ها بين المللي و كنسرت هاي گوناگون است.
    پس از پيروزي در جنگ ميهني ۱۸۱۲ بر ناپلئون دور ه ي جديد بازسازي مسكو كه بسيار سريع بوده است آغاز شده و كميسيون مخصوصي از شركت هاي ساختماني تشكيل مي شود كه در اين ميان نقش فعال را معمار روسي بنام اوسيپ باوي بازي مي كند و در سال ۱۸۱۷ طرح جديدي براي بازسازي شهر قديمي مسكو ارائه مي شود. ميدان مانژ يكي از اين طرح ها است. موزه تاريخي مسكو و باغ الكساندر (Alexander Garden) از جنوب، هتل مسكوا (MOSKVA) از شرق و دانشگاه دولتي مسكو از شمال آن را محصور كرده اند. غير از اين مكان هاي ديدني، چند ايستگاه مترو نيز در اطراف ميدان مانژ قرار دارد.

    • كيلومتر صفر مسكو

    در بسياري از كشورها كيلومتر صفر به مكاني (معمولاً نقطه اي از پايتخت) گفته مي شود كه فاصله ديگر نقاط كشور از اين نقطه سنجيده مي شود اما در مسكو اين نقطه به يكي از جاذبه هاي ديدني تبديل شده است. پلاك دايره اي شكل برنزي كه كيلومتر صفر روسيه را نشان مي دهد در مسكو و روبه روي كليساي ايبريان با فاصله كمي از ميدان سرخ قرار دارد. بسياري از بازديد كنندگان و مردم محلي به كيلومتر صفر آمده و آرزو مي كنند، بدين صورت كه روي اين دايره برنزي مي ايستند و پس از آرزو كردن سكه اي را از كنار شانه خود پرتاب مي كنند؛ آنها بر اين باورند اگر سكه به روي اين دايره برنزي بيفتد آرزويشان بر آورده مي شود.

    • خيابان آربات

    خيابان آربات (كه در حقيقت شامل دو خيابان قديمي و جديد است)، يكي از قديمي ترين و معروف ترين خيابان هاي شهر مسكو به شمار مي رود. اين خيابان كه قدمت آن به قرن پانزدهم باز مي گردد، مملو از آثار هنري، فروشگاه هاي خريد سوغاتي، كافه، موسيقي زنده و نقاشاني است كه از شما پورتره مي كشند. در آربات قديم فروشگاه هاي متعدد صنايع دستي و يادگارهاي روسيه وجود دارد. اين خيابان در روزهاي يكشنبه محل تجمع گروه هاي نمايشي، نوازندگان، آكروبات ها و ... است كه هزاران نفر از آن بازديد مي كنند. خانه-موزه الكساندر پوشكين در اين خيابان قرار دارد؛ همچنين به مناسبت دويستمين سالگرد تولد اين شاعر نامدار، مجسمه برنزي او و و همسرش در آربات نصب شده است.
    آربات جديد كه تقريباً به موازات آربات قديم ساخته شده داراي فروشگاه هاي متعدد امروزي است كه گردشگران مي توانند وسايل مورد نياز خود را از خوراك و پوشاك تا دوربين عكاسي و فيلم از آنها تهيه نمايند.در قرن ۱۸ آربات خيابان محبوب روشنفكران و جامعه هنري مسكو بود كه در امتداد آن قدم مي زدند و در كافه هاي آن به صحبت مي نشستند. به جرأت مي توان گفت هنوز هم در آربات همان جو تاريخي و هنري پابرجاست.

    • شاه توپ و شاه زنگ مسكو

    شاه زنگ (Tsar bell)
    تزار بل با ۲۰۰ تن وزن، نام بزرگ ترين زنگ در جهان است كه در سال هاي ۱۷۳۳ – ۱۷۲۵ توسط صنعتگران روسي به نام هاي ايوان و ماكس ماتورين (Motorin) ساخته شده اما هيچ گاه نواخته نشده است.
    در سال ۱۷۳۷ هنگامي كه اين زنگ در مرحله ي ريخته گري بود آتش سوزي در كرملين رخ مي دهد و نگهابان هايي كه درصدد نجات اين اثر برآمده بودند، با عجله به اين زنگ مقاديري آب مي پاشند كه در نتيجه قسمتي از اين ناقوس با وزن ۱۱ تن از آن جدا مي شود كه هنوز هم اين تكه در كنار زنگ قابل مشاهده است؛ به همين علت هيچ كس صداي نواخته شدن تزار بل را نشنيده است. اعتقاد بر اين است كه اگر اين زنگ عظيم نواخته مي شد تا فاصله 50 كيلومتري صداي آن قابل شنيدن بود! اين زنگ براي نصب در يكي از كليساهاي كاخ كرملين در نظر گرفته شده بود كه در مراسم و لحظات مهم مانند مراسم تاج گذاري يا هنگام حملات دشمن نواخته شود.

    براي مشاهده تور اروپا ميتوانيد بهه سايت دلتابان مراجعه نماييد. همچنين براي برنامه ريزي نوروز ميتوانيد از تور اروپا نوروز 98 استفاده كنيد.

    پارك گوركي: مركز فرهنگي تفريحي روسيه

    پارك فرهنگي و تفريحي گوركي، پاركي مركزي در مسكو است كه نامش را از نويسنده معروف ماكسيم گورگي گرفته است.
    يكي از مهم ترين رمان هاي معروف اين نويسنده، رمان مادر است كه جنبش كارگري روسيه را به تصوير مي كشد.
    اين پارك در رمان پارك گوركي نوشته ارتين كروز اسميت، توصيف شده و حتي فيلمي نيز با همين نام ساخته شده است.
    اين پارك داراي ۱۷۰۰ باغ، كافه، و جايگاه هاي تئاتر روباز است. در امتداد ساحل رودخانه مسكو واقع است و به دو بخش اصلي دارد. بخش اول بيشتر مورد علاقه كودكان است و سرگرمي هاي آنها را فراهم كرده است. در اين پارك شما مي توانيد قايق و يا اسب اجاره كنيد، از كلاب هاي ورزشي يا زمين هاي تنيس بازديد كنيد و اگر در فصل زمستان به اين پارك سفر كنيد، مكان هاي وسيع اسكي ايجاد مي شود.
    بخش بعدي كه بخش قديمي تر باغ است، داراي انواع باغ هاي رسمي و درختان است. علاوه بر اين، انواع ساختمان هاي اواخر قرن ۱۸ام و اوايل قرن ۱۹ام را در اين مكان مشاهده مي كنيد. در اين بخش آمفي تئاترهاي روباز كه محل برگزاري جشن هاي مختلف و كنسرت هاست، نيز وجود دارد.
    مسكو از جمله شهر هايي است كه حتماً بايد يك بار آن را ببينيد و با قدم زدن در خيابان ها، بازديد از سالن هاي اپرا و خوردن قهوه در كافه هاي آن كه روزي محبوب نويسندگان و موسيقي دانان بزرگ جهان بوده، فرهنگ عجيبش را لمس كنيد.
    پايتخت فدراسيون روسيه با بيش از ۱۲ ميليون نفر، پرجمعيت ترين شهر قاره توراروپا به حساب مي آيد. شهر مسكو مركز سياسي، اقتصادي، تاريخي و فرهنگي روسيه محسوب مي شود و در كنار رود مسكو واقع شده است. نخستين اشاره به نام آن در سال ۱۱۴۷ ديده مي شود، زماني كه يوري دالگاروكي شاهزاده ناوگورود سورسكي را با اين جملات فرا مي خواند: اي برادر، نزد من آي، به مسكو. ؛ از آن زمان تا به حال مسكو بار ها و بار ها در آتش سوخت و دوباره از نو بنا شد.
    نهمين شهر گران قيمت دنيا (طبق تحقيقات شركت Mercer) علاوه بر رشد سريع در صنعت گردشگري، يكي از بزرگ ترين اقتصاد هاي شهري جهان را دارا است. علاوه بر اقتصاد غني، مسكو يك مركز بزرگ فرهنگي است. موزه هاي مهمي مانند گالري ترتياكف ، در اين شهر قرار گرفته و خانه ي نويسندگان و هنرمندان معروف نظير پوشكين و بولگاكف نگهداري شده است. بزرگ ترين كتابخانه ي اروپا (كتابخانه لنين)، بزرگ ترين قلعه قرون وسطي (كرملين) و يكي از بزرگ ترين سالن هاي آمفي تئاتر روباز دنيا در مسكو است و آثار خلاقانه بي شماري در جاي جاي شهر ديده مي شود.
    تور مسكو يك مقصد تمام عيار براي كساني است كه به طعم ها اهميت مي دهند. حدود ۲۷۰۰ رستوران (و شايد هم بيشتر) در مسكو وجود دارد. ما به شما پيشنهاد مي كنيم كه در مسكو حتماً به رستوران خاچاپوري (Khachapuri) سري بزنيد؛ رستوراني كه نان داغ همراه با پنيرش بسيار مشهور است. تمام مواد استفاده شده در اين رستوران از گرجستان مي آيد و شما مي توانيد در حالي كه به موسيقي پيانو گوش مي دهيد از فضاي گرم و ميهمان نوازانه رستوران لذت ببريد. از ديگر رستوران هاي معروف شهر مي توان به آپارتمان، دودو و ماياك اشاره كرد.

    • ميدان سرخ

    ميدان سرخ مهم ترين نماد شهر مسكو و قلب كشور روسيه محسوب مي شود و تمام خيابان هاي اصلي مسكو كه به بزرگراه هاي روسيه مي رسند به اين ميدان متصل مي شوند. ميدان سرخ مسكو از ديدني ترين ميادين جهان است كه هر ساله شمار زيادي از گردشگران از آن بازديد مي كنند. نام اين ميدان نه به رنگ دانه هاي آجر هاي اطراف (كه در دوره ي خاصي سفيد بوده است) و نه از رنگ قرمز كمونيست ها مربوط نمي شود؛ كلمه روسي كرسنيا (красная) به معني زيبا است كه كلمه ي قرمز نيز از اين واژه مشتق شده است و شايد بتوان اين ميدان را ميدان زيبا هم ناميد.
    ميدان سرخ وقايع مهمي از تاريخ روسيه را در خود جاي داده است اما امروزه بيش از جنبه ي سياسي، وجهه ي تفريحي و گردشگري دارد. خوانندگاني همچون تتو (گروه موسيقي), شكيرا, پل مك كارتني, راجر واترز و ... در همين ميدان كنسرت برگزار كرده اند.

    تور روسيه در تعطيلات نوروز

    تور كانادا ، تور دبي و تور اروپا و تور روسيه از پر طرفدار ترين تور ها هستند كه ما به شما سفارش ميكنيم اگه براي تعطيلات نوروز قصد سفر داريد همين حالا اقدام به رزرو هتل كنيد و بليط هواپيما خود را تهيه كنيد ما به شما بليط ماهان را توصيه ميكنيم.

    برخلاف تصور بسياري از ما كه روسيه را كشوري سرد و بدون جذابيت هاي گردشگري مي پنداريم.شما با تور روسيه ميتوانيد تور مسكو ، تور سوچي و تور سنت پترزبورگ رو رزرو كنيد. كشور روسيه به عنوان پهناورترين كشور دنيا، با مساحتي بيش از ۱۷ ميليون كيلومتر مربع، جاهاي ديدني و جذابيت هاي گردشگري فراواني به صورت طبيعي، تفريحي، تاريخي، آدب و رسوم، هنري، غذا و مانند آن دارد. در اين مقاله برآن شديم تا به معرفي برخي از بهترين جاهاي ديدني روسيه بپردازيم كه هر مسافري به روسيه، بايد از آن ديدن كند تا سفري كاملتر، زيباتر و پر تجربه تر را داشته باشد.

    يكي از بهترين جاهاي ديدني روسيه كليساي ناجي در خون است. ساخت اين بنا در سال ۱۸۸۳ و در طول سلطنت الكساندر سوم آغاز شد و در سال ۱۹۰۷ در زمان سلطنت نيكلاس دوم پايان يافت و بيش از ۴٫۵ ميليون روبل صرف ساختن اين بنا شد. اين كليسا، معماري متفاوتي نسبت به ديگر بناهاي ساختمان سن پترزبورگ دارد و از نوع آثار ملي گراي رمانتيك است.
    اين ساختمان مشابه كليساي جامع سنت باسيل مسكو است كه مربوط كه در قرن هفدهم ساخته شد. كليسا بيش از ۷۵۰۰ متر مربع مساحت دارد، ستون ها و ديوارهايي بلند دارد و تمام ديوارها و حتي سقف، نقاشي شده است. انواع نقاشي هاي مسيح با معماري شگفت انگيز كليسا عجين شده است و سرودهاي مذهب ارتدوكس كليسا همزمان نواخته مي شود تا روح شما را به ارتعاش درآورد. بدين ترتيب، چشمان شما مي تواند چند ساعت از جهت هنري تغذيه شود.

    جاذبه هاي گردشگري روسيه

    • ميدان سرخ مسكو


    ميدان سرخ امروزه به عنوان ميدان مركزي مسكو شناخته مي شود كه به بزرگراه هاي اصلي روسيه منتهي مي شود. با شنيدن نام ميدان سرخ، حتما اين سوال در ذهن خواننده شكل مي گيرد كه چرا نام اين ميدان سرخ است.
    نام ميدان سرخ نه به خاطر رنگ آجرهاي ميدان (كه در دوره هايي حتي به رنگ سفيد بوده است)، و نه به خاطر ارتباط بين رنگ قرمز و كمونيسم بوده است.
    اين نام برگرفته از كلمه روسي (красная krasnaya) و به معناي قرمز و زيبا است.
    اين ميدان قبلا پوزار يا مكان سوخته ناميده شده بود كه اشاره به سوخته شدن چندين ساختمان در اين محل دارد. علاوه بر آن، در دوره هايي اين مركز به عنون مكاني براي خريد و فروش بازرگانان بوده است. و امروزه بيشتر جنبه تفريحي و سرگرمي اهميت دارد. يكي از مراكز خريد گوم، آرامگاه لنين و كليساي واسيلي در اين مكان قرار دارند.

    • درياچه بايكال، يكي از شگفتي هاي ديدني جهان


    درياچه بايكال كه به معناي درياچه طبيعت است، در جنوب سيبري واقع شده است.
    زماني كه به درياچه بايكال نگاهي بيندازيد، به تاريخي ۲۵ ميليون ساله نظر مي كنيد. اين درياچه، بزرگ ترين درياچه آب شيرين جهان است و به علت عمق ۱۶۴۲ متري، عميق ترين درياچه جهان در نظر گرفته مي شود.

    معروف ترين جاذبه هاي گردشگري و جاهاي ديدني روسيه

    • لذت بزرگ خريدن كردن در مراكز خريد گام GUM


    مراكز خريد گام ، مخخف روسي فروشگاه جهاني و اصلي است. گام نام بسياري از فروشگاه ها در زمان شوروي سابق بوده است و هم اكنون نيز تعدادي از فروشگاه ها اين نام را همچنان با خود يدك مي كشند. يكي از جاهاي ديدني روسيه، مشهورترين فروشگاه گام است كه در بخش گورد كيتاي مسكو قرار دارد و روبروي خيابان سرخ قرار گرفته است.

    همانطور كه در تصوير مي بيند، اين مركز خريد، همانند قصري سلطنتي ساخته شده و پل هايي دو طرف قصر را به همديگر متصل مي كند. انواع محصولات و برندهاي معروف را مي توانيد در اين مركز خريد بيابيد، به همين خاطر جزءگرانترين مراكز خريد دنيا به حساب مي آيد. حتي اگر قصد خريد نداشته باشيد، گشتن در چنين بازار قديمي كه با محصولات امروزي، به روز مي شود، مي تواند حال شما را خوب كند.

    • كليساي سنت ايزاك سن پترزبورگ، نمايش هنر و معماري


    كليساي سنت ايزاك، بزرگ ترين معبد شهر سنت پترزبورگ و از برترين جاهاي ديدني روسيه است. اين كليسا از نظر ابعاد و بزرگي، چهارمين كليساي عظيم جهان است. گنبد اصلي كليساي جامع، ۱۰۱٫۵ متر است و با طلاي خالص پوشيده شده است. اين گنبد با ۱۲ فرشته كه ساخته دست جوزف هرمان است، تزيين شده است. اين فرشته ها احتمالا اولين مجسمه هاي بزرگ توليد شده به روش الكتروتايپينگ بود كه جايگزيني ريخته گري مجسمه هاي برنز قديمي بود.

    افتخار فرهنگ و هنر روسيه: سالن تئاتر بولشوي

    اگر فيلم قوي سياه (black suwan) را ديده باشيد، با هنر باله آشنا شده ايد. نوعي ويژه از رقص كه تلفيقي از هيجان و آرامش است. سالن تئاتر بالشوي يكي از مشهورترين جاهاي ديدني روسيه و تالارهاي دنيا براي هنر باله و اپرا بوده است. اين سالن در طول عمره سازه اي خود، سه بار آتش گرفته و هر بار، به همت انسان هاي هنر دوست، دوباره بازسازي شده است.

    بسياري از آثار هنري باله دنيا چه از نوع كلاسيك و چه از نوع نئو كلاسيك در اين سالن به وجود آمده است. حداقل هفت سالن مختلف در اين ساختمان بزرگ وجود دارد و بزرگترين تالار آن، بيش از ۱۷۰۰ نفر گنجايش دارد. تصاوير زير گوشه اي اين ساختمان با شكوه را به تصوير كشيده است.

    مجسمه كبوتر كه از بالاي گنبد آويزان است، نمايانگر روح القدس است. درهاي كليسا برنزي است و معماري مشابه ساختمان جيواني فلورانس دارد. ويژگي هاي داخلي كليسا، مانند ستون ها و مجسمه ها، شاخته شده از گرانيت هاي رنگارنگ، و سنگ هاي مرمر است.به طور خلاصه، اگر تمايل داريد، نمايشي با شكوه از هنر معماري، نقاشي و مجسمه سازي را يكجا ببينيد، كليساي سنت ايساك، مي تواند چنين آرزويي را برآورده كند. پيشنهاد مي كنيم كه اين مكان ديدني روسيه را در جام جهاني ۲۰۱۸ فراموش نكنيد.

    • قلعه پيتر و پاول


    قلعه پيتر و پاول، قلعه اي اصلي در سن پتزربورگ است كه در سال ۱۷۰۳ توسط پيتر بزرگ شروع به ساخته شدن كرد و در سال هاي ۱۷۰۶ تا ۱۷۴۰، به شكل طراحي هاي دومنيكو ترزيني، تكميل شد. اين قلعه تا سال ۱۹۲۰، به عنوان قلعه و زمين اعدام دولت بولويك ها، مورد استفاده قرار مي گرفت. اما امروزه اين قلعه به عنوان بخشي مهم و مركزي از موزه ايالتي تاريخي سنت پتزربورگ و يكي از بهترين جاهاي ديدني روسيه شناخته مي شود. اگر به ديدن مكان هاي تاريخي علاقه مند باشيد، اين قلعه مي تواند ساعات زيادي از وقت شما را در طول روز به خود اختصاص دهد.

    • كرملين، نمادي از كشور روسيه


    كرملين به معناي قلعه درون شهر و داراي قلعه اي است كه جايگاه سكونت رئيس جمهور دولت فدرالي روسيه است و از اين منظر، مشابه كاخ سفيد آمريكاست.
    در اينجا، تزارهاي خودكامه، ديكتاتورها و رئيس جمهورهاي امروزي، بهترين و بدترين كارهاي خود را به انجام رسانده اند. كرملين با مساحتي به اندازه ۲۷ هكتار، مجموعه اي مستحكم در قلب مسكو است
    كه از ناحيه جنوبي به رودخانه مسكو، از ناحيه شرقي به كليساي باسيل و ميدان سرخ و از ناحيه غربي به باغ الكساندر، مشرف است.
    مهم ترين مكان هاي كرملين، شامل پنج قلعه، و چهار كليسا و چندين موزه است و شرايط بازديد از اين مكان ها، در زير آورده شده است:
    • موزه هاي كرملين كه با پرداخت پول و گرفتن بليط، مي توانيد از آنها بازديد كنيد
    • مجموعه قلعه بزرگ كرملين كه از دسته تورهاي گران در تور روسيه براي بازديد است
    • قلعه ايالتي كرملين- سالن كنسرت. با خريد بليط كنسرت مي توانيد از آن استفاده كنيد.

    جدا از اين اعداد و ارقام، بايد بدانيد كوههاي بلند پوشيده از يخ در اطراف اين درياچه، پناهگاه مناسبي براي انواع جانوراني مانند خرس، روباه، گوزن و عقاب است و اگر به دنبال ديدن جانوران كمياب دريايي مانند فك ها هستيد، به راحتي مي توانيد آنها را در اينجا مشاهده كنيد.
    شفافيت اين درياچه بسيار زياد است، به طوري كه گفته مي شود، حتي ميتوان عمق درياچه را مشاهده كرد. علاوه بر آن انواع فعاليت كوهنوردي، قايقراني، دوچرخه سواري و ماهيگيري را مي توانيد در اين منطقه تجربه كنيد.

    • جزيره پوگست كيژي


    كيژي، جزيره اي در مركز درياچه اونگا با طول ۶كيلومتر مربع و عرض ۱ كيلومتر مربع است و ۶۸ كيلومتر از پايتخت كارلاي، پتروزادسك فاصله دارد.
    نام ديگري اين جزيره پوگست كيژي (kizhi Pogost) است و مجموعه سكونتگاه ها و كليساهاي موجود در اين جزيره، مربوط به قرن ۱۵ام است و امروزه به عنوان موزه روباز استفاده مي شود. اين جزيره به عنوان ميراث جهاني در يونسكو شناخته مي شود. به اين ترتيب، شما ميتوانيد بيش از ۸۰ ساختمان چوبي كه از قرون ۱۵ تا ۱۷ باقي مانده است را در اينجا مشاهده كنيد.
    بهترين زمان بازديد اين جزيره، فصل تابستان است كه گنبدهاي كليساها، در زير نور خورشيد مي درخشند و فضايي رازگونه را ايجاد مي كنند. اگر در زمان جام جهاني روسيه، قصد سفر به روسيه را داريد، از اين جزيره زيبا حتما ديدن كنيد.

    • كاخ هاي كرملين

    ارگ كرملين مسكو يك قلعه تاريخي است كه به صورت مجتمع در مركز شهر مسكو ساخته شده و از جنوب بر رودخانه ي مسكوا، از شرق بر ميدان سرخ و از غرب به باغ الكساندر مشرف است. كرملين (كه به زبان روسي بمعناي دژ مي باشد) از چهار قصر و چهار كليسا همراه با ديوار و برج هاي كرملين تشكيل يافته است. كرملين را واقعاً مي توان از نظر سمبوليك و تاريخ قلب تپنده ي مسكو ناميد. اين كاخ داراي ۷۰۰ اتاق جداگانه از جمله سالن ها، رخت كن، راهرو و اتاق هاي اختصاصي براي اعضاي شخص اول مملكت، اتاق مطبوعات و اتاق هايي براي خدمه فني است. كرملين در زير پاهاي ايوان مخوف (Ivan the Terrible) لرزيد، ناپلئون از كرملين آتش گرفتن مسكو را تماشا كرد، لنين پروتاليا را در اين كاخ طر ح ريزي كرد و استالين انقلاب بلشويك را از همين جا هدايت كرد.
    اين مجموعه بناي ۵۰۰ ساله ي ثبت شده در ميراث جهاني يونسكو، يكي از مكان هايي است كه بيشترين تعداد بازديد گردشگران در اين كشور را دارد . بازديد از دوسوم از كل عمارت هميشه ممنوع است، اما همان يك سوم به اندازه اي ديدني دارد كه تا چند روز مشغول نگهتان مي دارد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 141
  • بازدید کلی : 9316
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی