loading...

تورمسكو

رزروانلاين تورروسيه

بازدید : 257
11 زمان : 1399:2

تور دبي

دبي در سواحل جنوب شرقي خليج فارس واقع شده است و يكي از قطب هاي گردشگري دنيا در امارات متحده عربي محسوب مي شود كه با جاذبه هاي متعدد خود، اوقات به يادماندني را براي هر گردشگري رقم خواهد زد. شما با گرفتن بليط هواپيما و گرفتن يكتور لحظه آخري دوبي به راحتي ميتوانيد يك تعطيلات خوش در اين شهر ديدني داشته باشيد.

شهر دبي در نوار ساحلي شمالي امارات قرار گرفته و راس منطقه كلان شهر دبي-شارجه-عجمان به حساب مي آيد. حكومت اين شهر آسيايي، سلطنت مطلقه است و طبق آمار سال ۲۰۱۸، جمعيتي معادل ۳,۰۱۰,۲۶۱ نفر در مساحت ۴,۱۱۴ كيلومتر مربعي اين شهر زندگي مي كنند. مردم اين شهر از مليت هاي متعددي نظير هندي، اماراتي، پاكستاني، بنگلادشي، فيليپيني، سريلانكايي و آمريكايي هستند. مذهب رسمي اين شهر، اسلام است، هر چند ساير مذاهب نيز در آن آزاد هستند. گردشگران بايد به اسلام و قوانين و فرهنگ عربي احترام بگذارند.

دبي در سال ۱۸۳۳ به دست شيخ مكتوم بن بطي بن سهيل آل مكتوم به طور رسمي به عنوان يك شهر بنيان نهاده شد. جايگاه جغرافيايي مهم اين شهر، باعث شد تا در قرن بيستم به يك بندر مهم تبديل شود. در سال ۲۰۱۲ دبي بيست و دومين شهر گران قيمت جهان و گران قيمت ترين شهر خاورميانه معرفي شد. در سال ۲۰۱۳ دبي توانست حقِ داشتن و برگزاريِ اِكسپو ۲۰۲۰ را به دست آورد. شهرهاي شارجه، عجمان، ام القوين و راس الخيمه به ترتيب در شمال دبي و شهر الذيد در شرق دبي قرار دارند.

دبي، آب و هواي گرمسيري بياباني دارد چون در كمربند بياباني شمالي واقع شده است. تابستان هاي دبي بسيار گرم و مرطوب است و ميانگين دماي هوا به ۴۱ درجه مي رسد. دما در طول شب به ۳۰ درجه كاهش پيدا مي كند. بيشترين دمايي كه در دبي به ثبت رسيده، ۵۵ درجه و در سال ۲۰۰۲ بوده است.

بهترين زمان سفر به دبي از نوامبر تا مارس است. از نظر آب و هوا، دبي دو فصل دارد: گرم و گرم تر! در زمستان، آسمان صاف و دماي هوا در نواحي ساحلي بسيار مطبوع است كه فصل شلوغ گردشگري در دبي محسوب مي شود، بنابراين انتظار داشته باشيد كه گردشگران زيادي را در سواحل و هر جاي ديگري كه پا مي گذاريد، ببينيد. اگر مي خواهيد سفري كم هزينه داشته باشيد، فصل تابستان بهترين زمان سفر به دبي است؛ البته بايد خودتان را براي گرماي شديد و رطوبت بسيار بالا آماده كنيد.

متروي دبي گرچه گسترده نيست، يك وسيله ي حمل و نقل عمومي مناسب براي گشت و گذار در شهر است. تاكسي هاي دبي هم نسبتاً ارزان هستند البته استفاده از اپليكيشن هايي مثل Uber هم در دبي رايج است.

گردشگران زيادي از سراسر دنيا براي گشت و گذار در بهترين مراكز خريد دبي، استفاده از تفريحات ساحلي و جاذبه هاي مفرح خانوادگي، دبي را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب مي كنند. دبي جاهاي ديدني مشهوري چون برج خليفه دارد كه

به عنوان مهم ترين نماد شهري دبي، بلندترين برج دنيا محسوب شده و مراكز خريد بزرگي همراه با پيست اسكي و آكواريوم دارد. از جاهاي ديدني شهر مي توان به موزه دبي، بستكيه (محله ي قديمي دبي)، خانه ي شيخ سعيد آل مكتوم، خور دبي، مسجد جميرا، ديره، جاده ي شيخ زايد، دهكده ي ميراث و غواصي دبي، آكواريوم دبي، برج العرب، ساحل جميرا و... اشاره كرد.

دبي به پايتخت خريد خاورميانه مشهور است و بيش از ۷۰ مركز خريد بزرگ دارد. در تور دبي مي توانيد به اين مراكز خريد سر بزنيد كه عبارتند از بازار طلا، دبي مال، بازار مدينه جميرا، مركز خريد مركاتو، مركز خريد برجمان، مركز خريد ابن بطوطه، گلوبال ويليج و سيتي سنتر ديره.

سوغاتي هاي دبي شامل لباس، وسايل الكترونيكي، فرش، شال كشمير و ابريشم، خرما و شيريني هاي خرمايي، عطر، خنجرهاي سنتي، شكلات، طلا، ادويه،

وضعيت آب و هوايي

شهر دبي آب و هواي بسيار قابل پيش بيني دارد. تقريبا در هيچ زمان از طول سال باراني در اين شهر نمي بارد. اغلب از ماه نوامبر تا آوريل با هواي گرم و خوشايندي در طول روز و شب روبرو هستيم. اما از شروع ماه مه كه معولا تا شش ماه هم به طول مي انجامد، گرماي هوا طاقت فرسا مي شود. نكته خوب و قابل ذكر اين است كه حداقل، رطوبت هوا در تمام طول سال نسبتا كم است.

بهترين زمان براي رزرو هتل

هتل هاي شهر دبي در طول كريسمس و تعطيلات سال نو و همچنين فصل هاي پر گردشگر يا به اصطلاح High-Season (ماه سپتامبر تا مه) در گران ترين حالت خود قرار دارند. همانطور كه حدس مي زنيد، ماه هاي گرم سال (از ژوئن تا آگوست) را مي شود فصل هاي كم گردشگر يا به اصطلاح off-season ناميد و در طي اين مدت مي توان با قيمت هاي خوب به رزرو هتل پرداخت ، به خصوص در رنج قيمت هاي بالا كه ممكن است در زمان هاي پرگردشگر بسيار غير منطقي باشند.

رزرو هتل دبي

بهترين تفريحات و سرگرمي ها در دبي

  • آكواريوم و باغ وحش زير آبي دبي

آكواريوم در زير طبقه ي هم كف بازار دبي قرار دارد و داراي يك تونل ۵۱ متري است كه فرصت پياده روي خريدارن در زير آب هنگام شناي بي وقفه ي بيش از ۳۳.۰۰۰ كوسه، سفره ماهي و مارماهي را فراهم مي كند. همچنين در اينجا يك باغ وحش دريايي وجود دارد كه شامل دسته ي پنگوئن ها و سمورهاي دريايي مي شود. به علاوه اين امكان وجود دارد تا درون يك قايق با كف شيشه اي بنشينيد و در آكواريم به قايق سواري مشغول شويد يا اينكه درون قفس برويد و از نزديك كوسه ها را تماشا كنيد و به ماهي ها غذا بدهيد.

  • برج خليفه

برج زيباي برنزي و شيشه اي خليفه، بلندترين بناي جهان با ۸۲۸ متر ارتفاع است. اين برج شامل ۳ ايوان براي نمايش محيط بياباني و شهري اطراف از جمله مرتفع ترين آن ها كه در طبقه ۱۴۸ واقع شده است. آسانسورها، بازديدكنندگان را با سرعت ۱۰ متر در ثانيه تا طبقه ي ۱۲۴ بالا مي برند تا به تماشاي نسخه ي كوچك شده ي دبي، خليج هميشه فارس و كوير بنشينند.

  • لذت خريد سوغاتي در سوق البهار (Souk Al Bahar)

سوق البهار يك بازار مدرنيزه شده است كه به طور همزمان جذابيت قديمي و آسايش عصر حاضر را ارايه مي دهد. اين بازار كه بر روي آب واقع شده است و منظره اي از فواره ي دائمي دبي را فراهم مي كند، در غذاهاي بين المللي تخصص دارد. رستوران هاي اين مكان تقريبه هر نوع غذايي را سرو مي كنند. از فلافل گرفته تا هوموس، ادويه كاري، ماهي، چيپس و غذاهاي گياهي مي شود در اينجا پيدا كرد. همچنين اگر احساس خستگي كرديد و نياز به كمي آرامش داشتيد، تعدادي كافه وجود دارد كه مي توانيد در آن ها مدتي توقف كنيد.

  • فواره هاي دبي

از آنجايي كه اينجا دبي است، مسلما اين فواره ها هم بزرگترين فواره هاي رقصنده ي جهان هستند. ۶.۶۰۰ چراغ در امتداد ۲۷۵ متر طول درياچه ي برج امتداد دارد كه زيبايي خاصي به آن بخشيده است. نمايش اين فوارها از ساعت ۶ عصر تا ۱۱ شب هر ۳۰ دقيقه يك بار اجرا مي شود و آب فواره ها تا حدود ۱۵۰ متر به هوا پرتاب مي شود.

  • بازديد از بازار طلا و ادويه

بازار طلا و ادويه در ديره، در ميان كوچه پس كوچه ها پنهان شده است. قيمت هاي اين بازار منطقي و كيفيت طلاهاي آن هم بالا است. چانه زني بخشي جدايي ناپذير از معاملات اين بازار است. همچنين اطمينان حاصل كنيد كه جنس هاي بي ارزش را به شما قالب نكنند، چرا كه اصولا هرچيزي را كه شما مي خريد بايد خوب و با كيفيت باشد. اگر هم علاقه اي به خريد كردن نداريد مي توانيد تنها در اين بازار مشغول قدم زدن شويد و از ديدن مغازه هاي درخشان و پر زرق و برق آن لذت ببريد.

  • پارك آبي ويلد وادي (Wild Wadi)

پارك آبي ويلد وادي بزرگترين استخر موجي در سراسر امارات متحده عربي محسوب مي شود. چيزهاي زيادي براي لذت بردن بزرگسالان و حتي بچه ها در اينجا وجود دارد. براي مدتي دوري از صدا و شلوغي هم كه شده، چند ساعتي را در اين پارك آب سپري كنيد. مطمئنا لذت آن در خاطرتان خواهد ماند.

  • بازديد از موزه ي دبي

موزه ي دبي بهترين مكان براي نگاهي اجمالي به اين شهر قبل از نفت خيزي و توريستي شدن دبي و تماشاي تحول آن در طول چند دهه است. موارد زيادي براي نشان دادن در اين موزه وجود دارد. از محدوده سلاح هاي خاورميانه گرفته تا يك مسجد و حتي سبك زندگي باديه نشيني عشايري را مي توانيد در اينجا تماشا كنيد.

  • بيابان گردي در دبي

ظاهرا تنها امارات متحده عربي مي تواند از يك بيابان خشك و بي آب و علف، يك جاذبه ي توريستي بسازد. تورهاي بعدازظهري كوير در دبي تا زماني كه خورشيد غروب كند، شامل صحرانوردي (با ماشين) سندبوردينگ يا بالون هواي داغ بر بالاي شن هاي روان است. بعد از همه ي اينها، مي توانيد در يكي از اردوگاه هاي عشايري به تماشاي جشن سنتي باديه نشيني مشغول شويد كه با رقص شكم، خالكوبي حنا و شترسواري تكميل مي شود.

تور دبي

گشت و گذار در بازار امارات

بازار امارات تماشايي ترين، و يكي از بزرگترين بازارهاي دبي است كه بازديد از خرده فروشي هاي آن تجربه اي خوب محسوب مي شود. اين بازار ۴۵۰ فروشگاه لوكس و مجلل دارد كه هرچيزي از برندهاي مختلف را به فروش مي رسانند. همچنين سالن هاي اين بازار با رستوران ها، سينماهاي متعدد، باشگاه بدنسازي، چشمه ي آب گرم، يك سالن آرايش و حتي يك پيست اسكي سرپوشيده مزين شده اند. براي آن دسته از كساني كه فرزند خردسال دارند نيز يك مركز مراقبت از كودك در اين مكان و در پارك موضوعي به نام سياره جادويي تاسيس شده است كه هركسي مي تواند از آن لذت ببرد.


بازديد از مركز گلوبال ويليج (دهكده ي جهاني)

دهكده ي جهاني به خوبي يك فضاي شاد را با فروشگاه ها تركيب كرده است. در فضايي به سبك جشنواره اي، غرفه هاي نمايندگي كشورهاي جهان، كالاهاي مرتبط، مصنوعات و مواد غذايي را به فروش مي رسانند. همچنين رويدادهاي متنوع و سرگرم كننده اي در اين مركز برگزار مي شود. اگر دوست داريد كه به سبك مردم محلي از شهر دبي لذت ببريد، دهكده ي جهاني مكاني مناسب براي اين كار است.

  • روستاي ميراثي دبي

دوتا از چندين پروژه هاي ميراثي دبي در كنار هم واقع شده اند. اين مكان ها در Shindagha و درست در دهانه ي نهر قرار دارند. اينجا مي توانيد خانه هاي ترميم شده ي باراستي (barasti) را كه از برگ درخت خرما و گل ساخته شده اند، تماشا كنيد. اين خانه ها ويژگي برجسته ي زندگي قديمي اماراتي ها محسوب مي شود. روستاي مذكور ويتريني براي نمايش صنايع دستي قديمي از جمله سفال، پخت و پز و بافندگي است.

  • رستوران Sahn Eddar

براي خوردن يك دسر يا يك چاي عصرانه، جايي بهتر از Sahn Eddar در دبي وجود ندارد. جايي كه كرم Chantilly، كارامل نمكي و شكلات تيره مكمل فنجان هاي قهوه ي آن است. توقف در اين مكان براي ميل كردن يك دسر سريع پيشنهاد خوبي است، اما اگر زمان داريد و ميل به خوردن چاي عصرانه داشته باشيد، همچنين مي توانيد با ساندويچ انگشتي و شامپاين خوشمزه از خودتان پذيرايي كنيد. اگر دنبال محيطي آرام، به همراه منظره اي عالي از طبقه ي اول برج العرب و اجراي زنده ي ساز هارپ هستيد، اين مكان هماني است كه به دنبالش هستيد.

  • رستوران زنگو (Zengo)

رستوران زنگو مناسب گياه خواران است. با وجود اينكه در منوي اين رستوران مي توان غذاهاي گوشتي و خوشمزه ي زيادي هم پيدا كرد، اما منوي آن سه نوع غذاي فوق العاده ي گياهي در خود دارد. رستوران زنگو، به صورت كاملا مدرن غذاهاي تركيبي فرانسوي، ژاپني و مكزيكي را سرو مي كند كه در آن ها از سبزيجات تازه و با كيفيت مزرعه و گوشت گاو استفاده كرده اند. علاوه بر آن مي توانيد غذاي خود را در درون يا روي يكي از سه تراس اين رستوران ميل كنيد و همچنين قبل از شام با يك نوشيدني خوب در جايگاه مخصوص اين كار از خودتان پذيرايي كنيد.

تور دبي چند؟

اگر بخواهيد فقط با خريد بليط هواپيما به دبي سفر كنيد بايد بدانيد پرواز رفت و برگشت تابان 230 هزار تومان، كيش اير 190 هزار تومان، ماهان به دبي 385 هزار تومان و هواپيمايي امارات از 513 تا 600 هزار تومان هزينه دارد.

اما اگر بخواهيد تور دبي را بخريد به ازاي سه شب و چهار روز سفر به دبي اگر دو نفر باشيد و با بليط هواپيما ماهان بخواهيد سفر كنيد، اقامت در هتل سه ستاره براي هر نفر از 865 تا 985 هزار تومان، اقامت در هتل چهار ستاره از 995 تا يك ميليون و 145 هزار تومان، اقامت در هتل پنج ستاره از يك ميليون و 395 تا يك ميليون و 885 هزار تومان هزينه دارد.

خوبي تور دبي پرواز ماهان اين است كه قيمت هايش ثابت است و با تغيير نرخ ارز شما متضرر نمي شويد.

سيتي سنتر

اين مركز با زيربنايي حدود 370 هزار متر مربع و با بيش از 300 فروشگاه و 13 رستوران و كافي شاپ از بزرگترين و اصلي ترين مركز خريد در دبي و خاورميانه است.

شعبه بسيار وسيع هايپرماركت كارفور و فروشگاه بزرگ ايكيا (اسباب و اثاثيه منزل) و 11 سالن سينماي ساين استار از جمله شاخص ترين و بزرگترين بخش هاي اين مركز هستند.

  • پيست اسكي دبي

امارات يك كشور گرمسير است اما اماراتي ها با خرج هايي كه كرده اند توانسته اند در اين كشور يك پيست اسكي در امارات مال در جاده شيخ زائد بسازند كه در هر چهار فصل سال پذيراي حداكثر 1500 ميهمان است.

داراي پنج دور با ارتفاع و شيب متفاوت است كه طولاني ترين دور آن، 400 متر با سقوطي بيش از 60 متر است. اين پيست با دماي بين منهاي يك تا منهاي دو درجه سانتيگراد، 22 هزار و 500 متر مربع فضاي پوشيده از برف دارد و معادل سه زمين فوتبال است.

  • مسجد جميرا

اين مسجد از زيباترين و معروف ترين مسجدهاي شهر دبي است كه يك گنبد زيبا به ارتفاع 16 متر و دو مناره به طول تقريبي 40 متر و يك منبر بسيار زيبا و مجلل كه نمونه اي از معماري نوين است، دارد. تصوير اين مسجد به عنوان نمادي از اين كشور روي اسكناس هاي 500 درهمي چاپ شده است.

  • جزاير پالم (نخل)

جزاير نخل، جزاير مصنوعي در دبي در امارات متحده عربي هستند. اين جزاير توسط شيخ محمد بن راشد آل مكتوم به منظور افزايش ميزان جهانگردي دبي راه اندازي شدند. هر چزيره به شكل يك درخت نخل خواهد بود كه يك هلال ماه در بالاي آن قرار دارد و تعداد زيادي مراكز مسكوني، تفريحي و سرگرمي را در خود جاي خواهد داد.

جزاير پالم دور از ساحل امارات متحده عربي در خليج فارس واقع هستند و 520 كيلومتر ساحل را به شهر دبي اضافه خواهد كرد.

  • تور اتوبوس دو طبقه

اين اتوبوس ها هر يك ساعت و نيم يك بار از مقابل مركز خريد وافي در منطقه بردبي حركت مي كنند و در طول مسير در نقاط مختلفي توقف هاي كوتاهي دارند.

ديداركنندگان از دبي مي توانند مناظر شهر را از طبقه دوم اين اتوبوس هاي دو طبقه مشاهده كنند. اين اتوبوس ها داراي 44 صندلي در طبقه بالا و 28 صندلي در طبقه پايين هستند. چشم انداز شهر از طبقه دوم اين اتوبوس ها كه تقريبا سرباز نيز هستند، بسيار جالب است.

  • وايلد وادي

وايلد وادي بزرگترين پارك مدرن آبي در خاورميانه به شمار مي آيد اين پارك از 30 مسير و جاذبه هاي تفريحي كه 14 تاي آن به يكديگر راه دارد، تشكيل شده است.

مسير مورد علاقه بازديدكنندگان، جميره سيره است كه داراي 33 متر ارتفاع و سرعت آب در آن به 80 كيلومتر در ساعت مي رسد. حوله و صندوق نگهداري اسباب با حداقل هزينه جهت اجاره در دسترس عموم است.

  • برج العرب

ارتفاع اين هتل 321 متر است و جزو منحصر به فردترين هتل هاي دنيا است. اين هتل در دريا بر جزيره مصنوعي در فاصله 280 متري از ساحل خليج فارس قرار دارد كه فقط از طريق راهي منحني شكل به شهر مي رسد.

تور دبي

اين هتل اتاق هاي معمولي ندارد بلكه متشكل از 202 سوئيت دوبلكس است. كوچكترين سوئيت آن 169 متر مربع و بزرگترين آن 780 متر مربع و يكي از گرانترين هتل هاي دنيا است.

  • پارك ساحلي جميرا

ساحل طولاني اين پارك 12 هكتاري بسيار تميز است ودر كنار ساحل و در امتداد آن درختان نخل بي شماري قرار دارد كه سايه سار زيبايي براي شناگران و ساير بازديدكنندگان از اين پارك فراهم كرده است.

  • محله بستكيه

نام محله اي بسيار قديمي و تاريخي در دبي و حتي امارات متحده عربي است. بناي اين محله را ايرانيان مهاجر از شهرستان بستك در استان هرمزگان گذاشته اند.

محله قديمي بستكيه در مجاور دبي در منطقه بر دبي و در خيابان فهيدي قرار دارد. خانه هايي با معماري قديمي، كوچه هاي باريك و بادگيرهاي مرتفع، نشاندهنده زندگي مردم قديمي دبي است. از اين بادگيرها براي خنك كردن منازل استفاده مي شده است. حكومت دبي اكنون در حال مرمت اين محله است تا از آن به عنوان يك دهكده توريستي استفاده كند.

انواع عروسك هاي سنتي، وسايل تزييني، صنايع دستي و... مي شود.

تور دبي

دبي در سواحل جنوب شرقي خليج فارس واقع شده است و يكي از قطب هاي گردشگري دنيا در امارات متحده عربي محسوب مي شود كه با جاذبه هاي متعدد خود، اوقات به يادماندني را براي هر گردشگري رقم خواهد زد. شما با گرفتن بليط هواپيما و گرفتن يكتور لحظه آخري دوبي به راحتي ميتوانيد يك تعطيلات خوش در اين شهر ديدني داشته باشيد.

شهر دبي در نوار ساحلي شمالي امارات قرار گرفته و راس منطقه كلان شهر دبي-شارجه-عجمان به حساب مي آيد. حكومت اين شهر آسيايي، سلطنت مطلقه است و طبق آمار سال ۲۰۱۸، جمعيتي معادل ۳,۰۱۰,۲۶۱ نفر در مساحت ۴,۱۱۴ كيلومتر مربعي اين شهر زندگي مي كنند. مردم اين شهر از مليت هاي متعددي نظير هندي، اماراتي، پاكستاني، بنگلادشي، فيليپيني، سريلانكايي و آمريكايي هستند. مذهب رسمي اين شهر، اسلام است، هر چند ساير مذاهب نيز در آن آزاد هستند. گردشگران بايد به اسلام و قوانين و فرهنگ عربي احترام بگذارند.

دبي در سال ۱۸۳۳ به دست شيخ مكتوم بن بطي بن سهيل آل مكتوم به طور رسمي به عنوان يك شهر بنيان نهاده شد. جايگاه جغرافيايي مهم اين شهر، باعث شد تا در قرن بيستم به يك بندر مهم تبديل شود. در سال ۲۰۱۲ دبي بيست و دومين شهر گران قيمت جهان و گران قيمت ترين شهر خاورميانه معرفي شد. در سال ۲۰۱۳ دبي توانست حقِ داشتن و برگزاريِ اِكسپو ۲۰۲۰ را به دست آورد. شهرهاي شارجه، عجمان، ام القوين و راس الخيمه به ترتيب در شمال دبي و شهر الذيد در شرق دبي قرار دارند.

دبي، آب و هواي گرمسيري بياباني دارد چون در كمربند بياباني شمالي واقع شده است. تابستان هاي دبي بسيار گرم و مرطوب است و ميانگين دماي هوا به ۴۱ درجه مي رسد. دما در طول شب به ۳۰ درجه كاهش پيدا مي كند. بيشترين دمايي كه در دبي به ثبت رسيده، ۵۵ درجه و در سال ۲۰۰۲ بوده است.

بهترين زمان سفر به دبي از نوامبر تا مارس است. از نظر آب و هوا، دبي دو فصل دارد: گرم و گرم تر! در زمستان، آسمان صاف و دماي هوا در نواحي ساحلي بسيار مطبوع است كه فصل شلوغ گردشگري در دبي محسوب مي شود، بنابراين انتظار داشته باشيد كه گردشگران زيادي را در سواحل و هر جاي ديگري كه پا مي گذاريد، ببينيد. اگر مي خواهيد سفري كم هزينه داشته باشيد، فصل تابستان بهترين زمان سفر به دبي است؛ البته بايد خودتان را براي گرماي شديد و رطوبت بسيار بالا آماده كنيد.

متروي دبي گرچه گسترده نيست، يك وسيله ي حمل و نقل عمومي مناسب براي گشت و گذار در شهر است. تاكسي هاي دبي هم نسبتاً ارزان هستند البته استفاده از اپليكيشن هايي مثل Uber هم در دبي رايج است.

گردشگران زيادي از سراسر دنيا براي گشت و گذار در بهترين مراكز خريد دبي، استفاده از تفريحات ساحلي و جاذبه هاي مفرح خانوادگي، دبي را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب مي كنند. دبي جاهاي ديدني مشهوري چون برج خليفه دارد كه

به عنوان مهم ترين نماد شهري دبي، بلندترين برج دنيا محسوب شده و مراكز خريد بزرگي همراه با پيست اسكي و آكواريوم دارد. از جاهاي ديدني شهر مي توان به موزه دبي، بستكيه (محله ي قديمي دبي)، خانه ي شيخ سعيد آل مكتوم، خور دبي، مسجد جميرا، ديره، جاده ي شيخ زايد، دهكده ي ميراث و غواصي دبي، آكواريوم دبي، برج العرب، ساحل جميرا و... اشاره كرد.

دبي به پايتخت خريد خاورميانه مشهور است و بيش از ۷۰ مركز خريد بزرگ دارد. در تور دبي مي توانيد به اين مراكز خريد سر بزنيد كه عبارتند از بازار طلا، دبي مال، بازار مدينه جميرا، مركز خريد مركاتو، مركز خريد برجمان، مركز خريد ابن بطوطه، گلوبال ويليج و سيتي سنتر ديره.

سوغاتي هاي دبي شامل لباس، وسايل الكترونيكي، فرش، شال كشمير و ابريشم، خرما و شيريني هاي خرمايي، عطر، خنجرهاي سنتي، شكلات، طلا، ادويه،

وضعيت آب و هوايي

شهر دبي آب و هواي بسيار قابل پيش بيني دارد. تقريبا در هيچ زمان از طول سال باراني در اين شهر نمي بارد. اغلب از ماه نوامبر تا آوريل با هواي گرم و خوشايندي در طول روز و شب روبرو هستيم. اما از شروع ماه مه كه معولا تا شش ماه هم به طول مي انجامد، گرماي هوا طاقت فرسا مي شود. نكته خوب و قابل ذكر اين است كه حداقل، رطوبت هوا در تمام طول سال نسبتا كم است.

بهترين زمان براي رزرو هتل

هتل هاي شهر دبي در طول كريسمس و تعطيلات سال نو و همچنين فصل هاي پر گردشگر يا به اصطلاح High-Season (ماه سپتامبر تا مه) در گران ترين حالت خود قرار دارند. همانطور كه حدس مي زنيد، ماه هاي گرم سال (از ژوئن تا آگوست) را مي شود فصل هاي كم گردشگر يا به اصطلاح off-season ناميد و در طي اين مدت مي توان با قيمت هاي خوب به رزرو هتل پرداخت ، به خصوص در رنج قيمت هاي بالا كه ممكن است در زمان هاي پرگردشگر بسيار غير منطقي باشند.

رزرو هتل دبي

بهترين تفريحات و سرگرمي ها در دبي

  • آكواريوم و باغ وحش زير آبي دبي

آكواريوم در زير طبقه ي هم كف بازار دبي قرار دارد و داراي يك تونل ۵۱ متري است كه فرصت پياده روي خريدارن در زير آب هنگام شناي بي وقفه ي بيش از ۳۳.۰۰۰ كوسه، سفره ماهي و مارماهي را فراهم مي كند. همچنين در اينجا يك باغ وحش دريايي وجود دارد كه شامل دسته ي پنگوئن ها و سمورهاي دريايي مي شود. به علاوه اين امكان وجود دارد تا درون يك قايق با كف شيشه اي بنشينيد و در آكواريم به قايق سواري مشغول شويد يا اينكه درون قفس برويد و از نزديك كوسه ها را تماشا كنيد و به ماهي ها غذا بدهيد.

  • برج خليفه

برج زيباي برنزي و شيشه اي خليفه، بلندترين بناي جهان با ۸۲۸ متر ارتفاع است. اين برج شامل ۳ ايوان براي نمايش محيط بياباني و شهري اطراف از جمله مرتفع ترين آن ها كه در طبقه ۱۴۸ واقع شده است. آسانسورها، بازديدكنندگان را با سرعت ۱۰ متر در ثانيه تا طبقه ي ۱۲۴ بالا مي برند تا به تماشاي نسخه ي كوچك شده ي دبي، خليج هميشه فارس و كوير بنشينند.

  • لذت خريد سوغاتي در سوق البهار (Souk Al Bahar)

سوق البهار يك بازار مدرنيزه شده است كه به طور همزمان جذابيت قديمي و آسايش عصر حاضر را ارايه مي دهد. اين بازار كه بر روي آب واقع شده است و منظره اي از فواره ي دائمي دبي را فراهم مي كند، در غذاهاي بين المللي تخصص دارد. رستوران هاي اين مكان تقريبه هر نوع غذايي را سرو مي كنند. از فلافل گرفته تا هوموس، ادويه كاري، ماهي، چيپس و غذاهاي گياهي مي شود در اينجا پيدا كرد. همچنين اگر احساس خستگي كرديد و نياز به كمي آرامش داشتيد، تعدادي كافه وجود دارد كه مي توانيد در آن ها مدتي توقف كنيد.

  • فواره هاي دبي

از آنجايي كه اينجا دبي است، مسلما اين فواره ها هم بزرگترين فواره هاي رقصنده ي جهان هستند. ۶.۶۰۰ چراغ در امتداد ۲۷۵ متر طول درياچه ي برج امتداد دارد كه زيبايي خاصي به آن بخشيده است. نمايش اين فوارها از ساعت ۶ عصر تا ۱۱ شب هر ۳۰ دقيقه يك بار اجرا مي شود و آب فواره ها تا حدود ۱۵۰ متر به هوا پرتاب مي شود.

  • بازديد از بازار طلا و ادويه

بازار طلا و ادويه در ديره، در ميان كوچه پس كوچه ها پنهان شده است. قيمت هاي اين بازار منطقي و كيفيت طلاهاي آن هم بالا است. چانه زني بخشي جدايي ناپذير از معاملات اين بازار است. همچنين اطمينان حاصل كنيد كه جنس هاي بي ارزش را به شما قالب نكنند، چرا كه اصولا هرچيزي را كه شما مي خريد بايد خوب و با كيفيت باشد. اگر هم علاقه اي به خريد كردن نداريد مي توانيد تنها در اين بازار مشغول قدم زدن شويد و از ديدن مغازه هاي درخشان و پر زرق و برق آن لذت ببريد.

  • پارك آبي ويلد وادي (Wild Wadi)

پارك آبي ويلد وادي بزرگترين استخر موجي در سراسر امارات متحده عربي محسوب مي شود. چيزهاي زيادي براي لذت بردن بزرگسالان و حتي بچه ها در اينجا وجود دارد. براي مدتي دوري از صدا و شلوغي هم كه شده، چند ساعتي را در اين پارك آب سپري كنيد. مطمئنا لذت آن در خاطرتان خواهد ماند.

  • بازديد از موزه ي دبي

موزه ي دبي بهترين مكان براي نگاهي اجمالي به اين شهر قبل از نفت خيزي و توريستي شدن دبي و تماشاي تحول آن در طول چند دهه است. موارد زيادي براي نشان دادن در اين موزه وجود دارد. از محدوده سلاح هاي خاورميانه گرفته تا يك مسجد و حتي سبك زندگي باديه نشيني عشايري را مي توانيد در اينجا تماشا كنيد.

  • بيابان گردي در دبي

ظاهرا تنها امارات متحده عربي مي تواند از يك بيابان خشك و بي آب و علف، يك جاذبه ي توريستي بسازد. تورهاي بعدازظهري كوير در دبي تا زماني كه خورشيد غروب كند، شامل صحرانوردي (با ماشين) سندبوردينگ يا بالون هواي داغ بر بالاي شن هاي روان است. بعد از همه ي اينها، مي توانيد در يكي از اردوگاه هاي عشايري به تماشاي جشن سنتي باديه نشيني مشغول شويد كه با رقص شكم، خالكوبي حنا و شترسواري تكميل مي شود.

تور دبي

گشت و گذار در بازار امارات

بازار امارات تماشايي ترين، و يكي از بزرگترين بازارهاي دبي است كه بازديد از خرده فروشي هاي آن تجربه اي خوب محسوب مي شود. اين بازار ۴۵۰ فروشگاه لوكس و مجلل دارد كه هرچيزي از برندهاي مختلف را به فروش مي رسانند. همچنين سالن هاي اين بازار با رستوران ها، سينماهاي متعدد، باشگاه بدنسازي، چشمه ي آب گرم، يك سالن آرايش و حتي يك پيست اسكي سرپوشيده مزين شده اند. براي آن دسته از كساني كه فرزند خردسال دارند نيز يك مركز مراقبت از كودك در اين مكان و در پارك موضوعي به نام سياره جادويي تاسيس شده است كه هركسي مي تواند از آن لذت ببرد.


بازديد از مركز گلوبال ويليج (دهكده ي جهاني)

دهكده ي جهاني به خوبي يك فضاي شاد را با فروشگاه ها تركيب كرده است. در فضايي به سبك جشنواره اي، غرفه هاي نمايندگي كشورهاي جهان، كالاهاي مرتبط، مصنوعات و مواد غذايي را به فروش مي رسانند. همچنين رويدادهاي متنوع و سرگرم كننده اي در اين مركز برگزار مي شود. اگر دوست داريد كه به سبك مردم محلي از شهر دبي لذت ببريد، دهكده ي جهاني مكاني مناسب براي اين كار است.

  • روستاي ميراثي دبي

دوتا از چندين پروژه هاي ميراثي دبي در كنار هم واقع شده اند. اين مكان ها در Shindagha و درست در دهانه ي نهر قرار دارند. اينجا مي توانيد خانه هاي ترميم شده ي باراستي (barasti) را كه از برگ درخت خرما و گل ساخته شده اند، تماشا كنيد. اين خانه ها ويژگي برجسته ي زندگي قديمي اماراتي ها محسوب مي شود. روستاي مذكور ويتريني براي نمايش صنايع دستي قديمي از جمله سفال، پخت و پز و بافندگي است.

  • رستوران Sahn Eddar

براي خوردن يك دسر يا يك چاي عصرانه، جايي بهتر از Sahn Eddar در دبي وجود ندارد. جايي كه كرم Chantilly، كارامل نمكي و شكلات تيره مكمل فنجان هاي قهوه ي آن است. توقف در اين مكان براي ميل كردن يك دسر سريع پيشنهاد خوبي است، اما اگر زمان داريد و ميل به خوردن چاي عصرانه داشته باشيد، همچنين مي توانيد با ساندويچ انگشتي و شامپاين خوشمزه از خودتان پذيرايي كنيد. اگر دنبال محيطي آرام، به همراه منظره اي عالي از طبقه ي اول برج العرب و اجراي زنده ي ساز هارپ هستيد، اين مكان هماني است كه به دنبالش هستيد.

  • رستوران زنگو (Zengo)

رستوران زنگو مناسب گياه خواران است. با وجود اينكه در منوي اين رستوران مي توان غذاهاي گوشتي و خوشمزه ي زيادي هم پيدا كرد، اما منوي آن سه نوع غذاي فوق العاده ي گياهي در خود دارد. رستوران زنگو، به صورت كاملا مدرن غذاهاي تركيبي فرانسوي، ژاپني و مكزيكي را سرو مي كند كه در آن ها از سبزيجات تازه و با كيفيت مزرعه و گوشت گاو استفاده كرده اند. علاوه بر آن مي توانيد غذاي خود را در درون يا روي يكي از سه تراس اين رستوران ميل كنيد و همچنين قبل از شام با يك نوشيدني خوب در جايگاه مخصوص اين كار از خودتان پذيرايي كنيد.

تور دبي چند؟

اگر بخواهيد فقط با خريد بليط هواپيما به دبي سفر كنيد بايد بدانيد پرواز رفت و برگشت تابان 230 هزار تومان، كيش اير 190 هزار تومان، ماهان به دبي 385 هزار تومان و هواپيمايي امارات از 513 تا 600 هزار تومان هزينه دارد.

اما اگر بخواهيد تور دبي را بخريد به ازاي سه شب و چهار روز سفر به دبي اگر دو نفر باشيد و با بليط هواپيما ماهان بخواهيد سفر كنيد، اقامت در هتل سه ستاره براي هر نفر از 865 تا 985 هزار تومان، اقامت در هتل چهار ستاره از 995 تا يك ميليون و 145 هزار تومان، اقامت در هتل پنج ستاره از يك ميليون و 395 تا يك ميليون و 885 هزار تومان هزينه دارد.

خوبي تور دبي پرواز ماهان اين است كه قيمت هايش ثابت است و با تغيير نرخ ارز شما متضرر نمي شويد.

سيتي سنتر

اين مركز با زيربنايي حدود 370 هزار متر مربع و با بيش از 300 فروشگاه و 13 رستوران و كافي شاپ از بزرگترين و اصلي ترين مركز خريد در دبي و خاورميانه است.

شعبه بسيار وسيع هايپرماركت كارفور و فروشگاه بزرگ ايكيا (اسباب و اثاثيه منزل) و 11 سالن سينماي ساين استار از جمله شاخص ترين و بزرگترين بخش هاي اين مركز هستند.

  • پيست اسكي دبي

امارات يك كشور گرمسير است اما اماراتي ها با خرج هايي كه كرده اند توانسته اند در اين كشور يك پيست اسكي در امارات مال در جاده شيخ زائد بسازند كه در هر چهار فصل سال پذيراي حداكثر 1500 ميهمان است.

داراي پنج دور با ارتفاع و شيب متفاوت است كه طولاني ترين دور آن، 400 متر با سقوطي بيش از 60 متر است. اين پيست با دماي بين منهاي يك تا منهاي دو درجه سانتيگراد، 22 هزار و 500 متر مربع فضاي پوشيده از برف دارد و معادل سه زمين فوتبال است.

  • مسجد جميرا

اين مسجد از زيباترين و معروف ترين مسجدهاي شهر دبي است كه يك گنبد زيبا به ارتفاع 16 متر و دو مناره به طول تقريبي 40 متر و يك منبر بسيار زيبا و مجلل كه نمونه اي از معماري نوين است، دارد. تصوير اين مسجد به عنوان نمادي از اين كشور روي اسكناس هاي 500 درهمي چاپ شده است.

  • جزاير پالم (نخل)

جزاير نخل، جزاير مصنوعي در دبي در امارات متحده عربي هستند. اين جزاير توسط شيخ محمد بن راشد آل مكتوم به منظور افزايش ميزان جهانگردي دبي راه اندازي شدند. هر چزيره به شكل يك درخت نخل خواهد بود كه يك هلال ماه در بالاي آن قرار دارد و تعداد زيادي مراكز مسكوني، تفريحي و سرگرمي را در خود جاي خواهد داد.

جزاير پالم دور از ساحل امارات متحده عربي در خليج فارس واقع هستند و 520 كيلومتر ساحل را به شهر دبي اضافه خواهد كرد.

  • تور اتوبوس دو طبقه

اين اتوبوس ها هر يك ساعت و نيم يك بار از مقابل مركز خريد وافي در منطقه بردبي حركت مي كنند و در طول مسير در نقاط مختلفي توقف هاي كوتاهي دارند.

ديداركنندگان از دبي مي توانند مناظر شهر را از طبقه دوم اين اتوبوس هاي دو طبقه مشاهده كنند. اين اتوبوس ها داراي 44 صندلي در طبقه بالا و 28 صندلي در طبقه پايين هستند. چشم انداز شهر از طبقه دوم اين اتوبوس ها كه تقريبا سرباز نيز هستند، بسيار جالب است.

  • وايلد وادي

وايلد وادي بزرگترين پارك مدرن آبي در خاورميانه به شمار مي آيد اين پارك از 30 مسير و جاذبه هاي تفريحي كه 14 تاي آن به يكديگر راه دارد، تشكيل شده است.

مسير مورد علاقه بازديدكنندگان، جميره سيره است كه داراي 33 متر ارتفاع و سرعت آب در آن به 80 كيلومتر در ساعت مي رسد. حوله و صندوق نگهداري اسباب با حداقل هزينه جهت اجاره در دسترس عموم است.

  • برج العرب

ارتفاع اين هتل 321 متر است و جزو منحصر به فردترين هتل هاي دنيا است. اين هتل در دريا بر جزيره مصنوعي در فاصله 280 متري از ساحل خليج فارس قرار دارد كه فقط از طريق راهي منحني شكل به شهر مي رسد.

تور دبي

اين هتل اتاق هاي معمولي ندارد بلكه متشكل از 202 سوئيت دوبلكس است. كوچكترين سوئيت آن 169 متر مربع و بزرگترين آن 780 متر مربع و يكي از گرانترين هتل هاي دنيا است.

  • پارك ساحلي جميرا

ساحل طولاني اين پارك 12 هكتاري بسيار تميز است ودر كنار ساحل و در امتداد آن درختان نخل بي شماري قرار دارد كه سايه سار زيبايي براي شناگران و ساير بازديدكنندگان از اين پارك فراهم كرده است.

  • محله بستكيه

نام محله اي بسيار قديمي و تاريخي در دبي و حتي امارات متحده عربي است. بناي اين محله را ايرانيان مهاجر از شهرستان بستك در استان هرمزگان گذاشته اند.

محله قديمي بستكيه در مجاور دبي در منطقه بر دبي و در خيابان فهيدي قرار دارد. خانه هايي با معماري قديمي، كوچه هاي باريك و بادگيرهاي مرتفع، نشاندهنده زندگي مردم قديمي دبي است. از اين بادگيرها براي خنك كردن منازل استفاده مي شده است. حكومت دبي اكنون در حال مرمت اين محله است تا از آن به عنوان يك دهكده توريستي استفاده كند.

انواع عروسك هاي سنتي، وسايل تزييني، صنايع دستي و... مي شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 184
  • بازدید کلی : 9359
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی