loading...

تورمسكو

رزروانلاين تورروسيه

بازدید : 252
11 زمان : 1399:2

آشنايي با تور دبي

يكي از تورهاي محبوب گردشگري در دنيا تور دبي است. در بين مسافراني كه به امارات متحده عربي مي روند اغلب دبي را به عنوان مقصد گردشگري خود انتخاب مي كنند. در سفر به اين شهر زيبا از جاذبه هاي متنوع آن بازديد خواهيد كرد و خاطراتي خوش براي خود رقم خواهيد زد. در اين مقاله نيز به بررسي اطلاعاتي درباره تور دبي و جاذبه هاي آن خواهيم پرداخت تا سفر لذت بخش تري را تجربه كنيد.

براي رزرو تور دبي به صورت اينترنتي مي توانيد اقدام كنيد و با مراجعه به سايت اطلاعات لازم را كسب نماييد. در ابتدا مبدا و مقصد تور را مشخص كنيد كه مبدأ شهر محل زندگي و مقصد نيز شهر دبي خواهد بود. با زدن گزينه جستجو ليستي از تورهاي دبي به نمايش در مي آيد كه هر يك داراي مشخصاتي چون قيمت، نوع هتل، نوع ايرلاين و كلاس پروازي، خدمات و ... خواهد بود. با توجه به بودجه اي كه براي تور دبي در نظر گرفته ايد مورد مناسب خود را انتخاب كنيد. اين امكان وجود دارد كه تور دبي را بر اساس موردي كه براي تان مهم تر است انتخاب كنيد مثلاً تور را بر اساس قيمت و يا هتل جستجو كنيد، اين گونه تنها تورهاي مورد نظر به نمايش در مي آيد و قادر به انتخاب مورد مناسب خود در كوتاه ترين زمان خواهيد بود.

تور دبي

خدمات تور دبي و هزينه آن

در تورلحظه آخري دبي خدماتي به مسافران ارائه مي شود كه در هزينه هاي تان نيز تأثيرگذار است. اين خدمات شامل بيمه مسافرتي، ترانسفر فرودگاهي، بليط هواپيما رفت و برگشت، رزرو هتل ارزان ، گشت شهري، ليدر فارسي زبان و ... است. با توجه به بودجه اي كه داريد قادر به انتخاب اين خدمات خواهيد بود و از آن ها استفاده خواهيد كرد. هزينه تور دبي با توجه به زمان سفر، نوع ايرلاين، كلاس پروازي، نوع هتل و خدماتي كه ارائه مي شود متفاوت خواهد بود. سفر در فصل هاي كم گردشگر سبب كاهش تعداد مسافران و در نتيجه كاهش هزينه ها خواهد شد و بالعكس سفر در فصل هاي پر گردشگر سبب افزايش هزينه هاي هتل، هواپيما و ... مي شود. اگر قصد داريد سفر ارزاني داشته باشيد تور دبي را در فصل هاي كم گردشگر انتخاب كنيد و در روزهاي غير مناسبتي سفر كنيد. اين كه چه ايرلايني را براي پرواز انتخاب كنيد نيز بر هزينه تور تأثير مي گذارد زيرا هر ايرلاين خدمات متفاوتي را ارائه مي دهد. نوع هتل و خدمات ارائه شده نيز اين هزينه را افزايش و يا كاهش مي دهد.

چرا تور دبي

تور دبي به عنوان يكي از مقاصد گردشگري محبوب به شمار مي آيد كه در سفر به آن انواع جاذبه هاي گردشگري را در كمترين زمان خواهيد ديد زيرا در فاصله مكاني كمي از هم قرار دارند. مي توان گفت براي ديدن تمام جاذبه هاي دبي دو روز كافي است اما اگر بيشتر هم بمانيد چيزهايي براي سرگرمي تان وجود خواهد داشت. سنت و مدرنيته را در اين شهر خواهيد ديد و فرهنگ هاي مختلف در آن آميخته شده اند. دبي از نظر زماني نيم ساعت از تهران عقب تر است و زبان رسمي آن ها عربي مي باشد. در تور دبي در فرودگاه بين المللي دبي به زمين خواهيد نشست. در صورت نياز به راهنمايي هاي بيشتر با كارشناسان ما تماس برقرار كنيد و راهنمايي هاي لازم را دريافت كنيد.

تور لحظه آخري دبي

شرايط آب و هوايي دبي

براي سفر به دبي دانستن اطلاعاتي از آب و هواي آن لازم است زيرا كمك مي كند زمان مناسبي را براي تور دبي انتخاب كنيد. اين شهر آب و هواي گرمسيري بياباني دارد كه سبب مي شود فصل تابستاني گرم و مرطوب داشته باشد و ميانگين دما حتي به چهل و يك درجه نيز مي رسد. دماي هوا در شب ها به سي درجه كاهش پيدا خواهد كرد و در سال 2002 اين شهر بيشترين درجه دمايي خود يعني پنجاه و پنج درجه را ثبت كرده است. فصل تابستان از نظر آب و هوايي بيشتر گرم است اما چون زمان تعطيلات است برخي در اين زمان به دبي سفر مي كنند.

آب و هواي دبي

بهترين زمان رزرو تور دبي

از نوامبر تا مارس بهترين زمان رزرو تور دبي است كه هوا مساعد است و به راحتي قادر به گشت و گذار و بازديد از جاذبه ها خواهيد بود. اين شهر دو فصل دمايي دارد كه شامل گرم و گرم تر است. فصل زمستان دماي نقاط ساحلي مطبوع است و آسماني صاف را تماشا خواهيد كرد كه سبب مي شود فصل شلوغ گردشگري در دبي باشد. در سفر به دبي در فصل زمستان شاهد وجود عده زيادي گردشگر در سواحل آن خواهيد بود. بهترين زمان از نظر هزينه براي تور دبي فصل تابستان است كه گرما و رطوبت بسيار بالا سبب كاهش هزينه ها خواهد شد.

هزينهٔ اقامت در هاستل در تور دبي

در دبي تعداد هاستل ها كم است و زياد رايج نيست. هزينه اقامت در خوابگاه هاستل 120-100 درهم امارت مي باشد و براي اقامت در اتاق خصوصي نيز بايد شبي 375-250 درهم پرداخت كنيد. اكثر هاستل ها واي فاي رايگان دارند و در برخي از آن ها صبحانه رايگان داده مي شود. در كل براي كاهش هزينه ها در تور دبي اقامت در هاستل گزينه مناسبي مي تواند باشد.

تور دبي

اقامت در هتل هاي ارزان در تور دبي

براي كاهش هزينه ها و اقامت در هتل هاي ارزان در دبي هزينه اي حدود 250-200 درهم در اتاق هايي با امكانات پايه بايد پرداخت كنيد. همه اتاق ها مجهز به واي فاي رايگان هستند و برخي امكاناتي چون سرويس رايگان به فرودگاه و يا استخر دارند. هزينه هتل هاي ميان رده پايين است اما اگر به دنبال اقامتگاهي لوكس باشيد سقف قيمت مشخص نيست و با توجه به امكانات و خدمات مشخص خواهد شد.

هزينهٔ حمل و نقل عمومي در تور دبي

وسيله حمل و نقل عمومي براي گشت و گذار در دبي كه مناسب باشد مترو است. قيمت بليط هاي آن با توجه به مسافت طي شده فرق مي كند. بليط هاي يك روزه مترو بيست درهم هستند. تاكسي ها نيز قيمت مناسب و ارزاني دارند، كاربرد اپليكيشني به نام Uber در دبي رايج است. اگر از اتوبوس براي رفتن به ابوظبي استفاده مي كنيد هزينه اي حدود چهل درهم بايد پرداخت كنيد اما اگر اين مسير را با تاكسي طي كنيد هزينه آن دويست و نود درهم خواهد شد.

مراكز خريد در دبي

اغلب افراد در تور دبي به مراكز خريد آن خواهند رفت، در اين مراكز كالاهايي از معتبرترين برندهاي جهاني با كيفيت عالي و قيمت مناسب به فروش مي رسند كه قادر به خريد آن ها خواهيد بود. دو مورد از اين مراكز را معرفي خواهيم كرد:

  • مركز خريد امارات: يكي از مراكز خريد مشهور دنيا مركز خريد امارات است كه داري پيست اسكي شگفت انگيزي مي باشد. اين پيست اسكي داراي محدوده اي مخصوص پنگوئن ها و تله سي يژ است و دماي پيست را در منفي 4 درجه حفظ مي كنند. در اين مركز خريد، مركز تفريحي خانوادگي و هم چنين مجموعه سينمايي وجود دارد و وسايل تفريحي آن براي كودكان و بزرگسالان مناسب است. علاوه بر اين ها رستوران هايي در اين مركز خريد وجود دارد كه قادر به سرو انواع غذاهاي بين المللي است.
  • دبي مال: بهترين مركز خريد شهر دبي، دبي مال است كه ورودي برج خليفه و آكواريوم دبي مي باشد. در اين مركز تجاري زمين اسكيت روي يخ، مجموعه سينمايي و محدوده بازي وجود دارد و بدين ترتيب علاوه بر خريد كردن قادر به تفريح خواهيد بود و قادر به غذا خوردن در رستوران هاي آن خواهيد بود. يك رويداد جذاب فرهنگي و تفريحي هميشه در اين مركز برپا خواهد شد كه يا نمايش مد و يا اجراي موسيقي زنده خواهد بود. مهم ترين رويدادهاي آن فستيوال خريد دبي است كه در ماه هاي ژانويه و فوريه برگزار مي شود. جشنواره سورپرايز تابستاني دبي هم در جولاي و آگوست برگزار خواهد شد.

جاذبه هاي دبي

جاذبه هاي گردشگري دبي

قطب گردشگري امارات متحده عربي شهر دبي است كه بسيار پر زرق و برق و ديدني است. اين شهر آسمان خراش هاي بلند، مراكز تفريحي و مراكز خريد بزرگي دارد كه سبب جذب گردشگران زيادي به آن مي شود. اين شهر در ابتدا اين چنين پيشرفته نبود ولي توانست با ساز و كارهايي در جذب گردشگر موفق شود و امروزه به مقصدي محبوب تبديل شود. تفريحات ساحلي و جاذبه هاي مفرح ديگري نيز سبب مي شود بسياري از ايرانيان آن را براي سفر انتخاب كنند. از جمله جاذبه هاي گردشگري در تور دبي به برج خليفه، پيست اسكي، آكواريوم، دبي مال و ... مي توان اشاره كرد. دبي ضمن داشتن جاذبه هاي مدرن ميراث فرهنگي غني اي دارد و با قدم زدن در محله هاي قديمي آن سنت كهن اين شهر را خواهيد ديد.

بازديد از برج خليفه در تور دبي

برج خليفه را مهم ترين نماد اين شهر مي دانند كه طولي به اندازه 8.829 متر دارد و بلندترين ساختماني است كه در دنيا وجود دارد. مهم ترين جاذبه دبي يعني برج خليفه سبب جذب گردشگران به سمت آن شده است تا به سكوي بازديد آن كه در طبقه صد و بيست و چهار است بروند. تماشاي شهر دبي از اين ارتفاع تجربه جالبي است كه نبايد از دست داد. برج خليفه در سال 2010 بود كه ساختش به پايان رسيد. از بالاي برج آسمان خراش هايي كه بين بيابان و اقيانوس قرار دارند را خواهيد ديد كه بسيار تماشايي است. نماي شهر از اين برج در شب بسيار ديدني تر است و قادر خواهيد بود نماي پانوراما از چراغاني هاي شهر را با دوربين خود ثبت نماييد. بليط ورودي آن را از قبل خريداري كنيد تا در صف هاي طولاني آن نمانيد. باغ و باغچه هايي در اطراف برج وجود دارد كه داراي مسيرهاي پياده روي هستند، آبنماها و فواره هاي زيادي را خواهيد ديد و بلندترين فواره دنيا نيز در دبي وجود دارد كه الهام گرفته از فواره اي به نام Bellagio در لاس وگاس مي باشد.

بازديد از موزه دبي

يكي از جاذبه هايي كه در تور دبي قادر به بازديد از آن ها خواهيد بود موزه دبي است كه موقعيت آن قلعه الفهيدي مي باشد و هدف از ساخت آن دفاع و حفاظت از خور دبي بوده است كه در سال 1787 ساخته شد. از بلوك هاي مرجاني در ساخت ديواره هاي آن استفاده شده است و با استفاده از آهك كنار هم قرار گرفته اند. از ستون هاي چوبي براي نگه داشتن طبقات بالايي استفاده شده است و از شاخ برگ نخل، گچ و گل براي سقف آن به كار گرفته شده است. اين دژ را در گذشته به عنوان اقامتگاهي براي خاندان پادشاهي استفاده مي كردند و بعدها به مقر حكومت، پادگان نظامي و زندان تبديل شد.

دو مرتبه در سال هاي 1971 و هم چنين 1995 اين بنا مرمت و بازسازي شده و موزه شهر هم اكنون در آن قرار دارد. نمايشگاهي از نقشه هاي قديمي امارات و دبي در آن قرار دارد و نشان دهنده اين است كه گسترش كشور بعد از رونق صنعت نفت چگونه بوده است. خانه هايي ساخته شده از برگ نخل، قايق هاي سنتي و برجي بادگير اماراتي را در اين موزه خواهيد ديد. نمايشگاه سلاح و جنگ افزار در تالار سمت راست آن وجود دارد و نمايشگاه آلات موسيقي اماراتي را در تالار سمت چپ خواهيد ديد. در موزه دايوراما هاي مختلفي را خواهيد ديد كه نشان دهنده سبك زندگي سنتي در امارت است كه از جمله آن ها به صيد مرواريد و زندگي باديه نشيني مي توان اشاره كرد. در بخشي ديگر از موزه صنايع دستي زيادي را مي بينيد كه از گورهاي 4-3 هزار ساله كشف شده اند و مربوط به منطقه باستاني Al Qusais مي باشند.

سفر به دبي

بازديد از بستكيه، محلهٔ قديمي دبي

در اواخر قرن نوزدهم محله قديمي دبي را خواهيد ديد كه بستكيه و يا منطقه الفهيدي نام دارد. اين محل براي زندگي تاجران ثروتمند ايران ساخته شد كه كارشان تجارت مرواريد و منسوجات بود. اين تاجران دبي را به دليل موقعيت اقتصادي و هم چنين نزديكي به خور دبي براي زندگي كردن انتخاب كردند. محله قديمي در كنار خور دبي است و دربرگيرنده بخش هاي شرقي "بر دبي" مي باشد. در اين منطقه ساختمان هاي سنگ آهكي و مرجاني را خواهيد ديد كه داراي بادگير هستند و مرمت شده اند. اين بادگيرها به منظور تهويه مطبوع ساختمان ساخته شده اند، در واقع تاجران ايراني معماري خانه هاي ساحلي ايران را با خود به دبي برده بودند. در خيابان هاي باريك آن بناهايي با سبك معماري عربي را خواهيد ديد كه گذشته دبي را نشان مي دهند. گالري به نام مجلس در آن وجود دارد كه در آن سراميك هاي عربي سنتي و هم چنين ديگر وسايل سنتي به نمايش گذاشته شده است. گالري ديگر گالري XVA است كه مختص هنر معاصر مي باشد و پايه گذاري آن در يك بناي قديمي است.

بازديد از خانه شيخ سعيد آل مكتوم

يكي از حاكمان دبي در سال ها 1958-1921 شيخ سعيد آل مكتوم بوده است كه پدربزرگ حاكم فعلي دبي مي باشد. خانه سابق شيخ بازسازي و مرمت گشته و هم اكنون به عنوان موزه از آن استفاده مي شود. بهترين نمونه معماري عربي را در اين موزه خواهيد ديد. پدر شيخ سعيد خانه اصلي را در سال 1896 ساخته بود و به گونه اي طراحي شده بود كه از تراس آن فعاليت قايق ها و كشتي ها زير نظر گرفته مي شد. اين خانه بعد ها ويران شد و در كنار آن خانه فعلي ساخته شد. سبك و سياق اين خانه همانند مدل قبلي است و داراي درهاي حكاكي شده، پنجره هايي با صفحات چوبي مشبك و ... است. سي اتاق در اطراف حياط مركزي خانه وجود دارد كه داراي بادگير مي باشند. نمايشگاه عكس و اسناد تاريخي دبي را در داخل اين مجموعه خواهيد ديد. اين عكس ها قديمي مربوط به سال هاي 1953-1948 بوده است كه در آن به نمايش درآمده اند. در بخش دريايي آن عكس هايي از صيد مرواريد، ماهيگيري و مراحل ساخت قايق را خواهيد ديد. تعداد بالايي نقشه، سكه، مهر و نامه در سرتاسر اين مجموعه نگهداري مي شود كه تاريخ و چگونگي توسعه امارات در سال هاي گذشته را نشان مي دهد. خانه شيخ عبيد ثاني در نزديكي موزه است و مرمت شده است و فضاي داخلي آن بسيار جذاب و سنتي مي باشد.

بازديد از ديره در تور دبي

در كرانه هاي شمالي دبي، خور دبي ديره واقع شده است كه داراي خيابان هايي تو در تو و باريك مي باشد. اين خيابان ها تنوع نژاد و مليت هاي مختلفي كه در دبي گرد آمده بودند را نشان مي دهد. كشتي ها و قايق هايي قديم در ديره وجود دارد و دليل جذب گردشگري اين ناحيه بازارهاي مشهورش مي باشد، اين بازارها در هر ساعت از روز پر بازديد هستند. بزرگ ترين بازار طلاي دنيا همين بازار طلاي ديره است، در بازار ادويه آن هر ادويه اي كه بخواهيد يافت مي شود و مغازه داران كيسه هاي بزرگي از زعفران، سماق، پاپريكا، آويشن و زيره را در جلوي درب مغازه گذاشته اند. از ديگر محصولات اين بازار عرقيات گياهي، گلاب، عودهاي خوشبو و اسانس هاي معطر است. بازار ماهي آن توريستي است اما با ورود به آن با مردم محلي و سبك زندگي آن ها آشنا خواهيد شد. اگر علاقه مند به تاريخ هستيد ميراث ارزشمندي در معماري منطقه نمايان است كه مرمت شده است و بازديد از آن ها خالي از لطف نيست. يكي از بناهاي ديدني اين منطقه خانه يكي از تاجران ثروتمند ايراني است كه به شيخ احمد بين دلموك رسيده است و تاجر مرواريد مي باشد. ساخت اين بنا در سال 1890 صورت گرفته است. فضاي داخلي خانه هاي سنتي آن را با سر زدن به آن خواهيد ديد. ساخت مسجد الاحمديه در سال 1912 صورت گرفته است و در واقع قديمي ترين مدرسه دبي است كه هم اكنون به موزه آموزش عمومي اختصاص يافته است.

هتل جميرا بيچ

يكي از لوكس ترين و زيباترين هتل هاي جميرا و شهر دبي كه مي توان اقامتي بسيار لوكس را در آن تجربه كرد، هتل جميرا بيچ مي باشد. اين هتل 5 ستاره با بيشترين امكانات مي تواند تجربه اي از اقامت بسيار خوب را براي شما به جاي بگذارد. اتاق هاي اين هتل منظره اي فوق العاده زيبا دارند و شما مي توانيد براي اينكه در سفر تفريحي خود به دبي آرامش داشته باشيد، اتاق هاي اين هتل را رزرو نماييد. در صورتي كه علاقه مند به ميل كردن غذايبين المللي باشيد، رستوران هاي اين هتل مي توانند بهترين انتخاب براي شما باشند و همچنين كافي شاپ هاي اين مجموعه مي توانند گزينه اي بسيار خوب براي سرو يك عصرانه بسيار دلنشين به شمار مي روند. جميرا بيچ همچنين گزينه اي بسيار مناسب براي كساني است كه مي خواهند از مراكز تجاري و تفريحي دبي ديدن كنند. اين هتل براي كساني كه مي خواهند خدمات مربوط به نوزاد را دريافت كنند خدمات ويژه اي داشته و اين افراد مي توانند نسبت به خريد اين خدمات در درون هتل اقدام كنند. استخرها و سالن هاي ورزشي از ديگر مزاياي رزرو هتل به شمار مي روند.از طريق وب سايت دلتابان مجري مستقيم تور دبي هتل جميرا ميتوانيد تور دبي را خريداري نماييد.

آشنايي با تور دبي

يكي از تورهاي محبوب گردشگري در دنيا تور دبي است. در بين مسافراني كه به امارات متحده عربي مي روند اغلب دبي را به عنوان مقصد گردشگري خود انتخاب مي كنند. در سفر به اين شهر زيبا از جاذبه هاي متنوع آن بازديد خواهيد كرد و خاطراتي خوش براي خود رقم خواهيد زد. در اين مقاله نيز به بررسي اطلاعاتي درباره تور دبي و جاذبه هاي آن خواهيم پرداخت تا سفر لذت بخش تري را تجربه كنيد.

براي رزرو تور دبي به صورت اينترنتي مي توانيد اقدام كنيد و با مراجعه به سايت اطلاعات لازم را كسب نماييد. در ابتدا مبدا و مقصد تور را مشخص كنيد كه مبدأ شهر محل زندگي و مقصد نيز شهر دبي خواهد بود. با زدن گزينه جستجو ليستي از تورهاي دبي به نمايش در مي آيد كه هر يك داراي مشخصاتي چون قيمت، نوع هتل، نوع ايرلاين و كلاس پروازي، خدمات و ... خواهد بود. با توجه به بودجه اي كه براي تور دبي در نظر گرفته ايد مورد مناسب خود را انتخاب كنيد. اين امكان وجود دارد كه تور دبي را بر اساس موردي كه براي تان مهم تر است انتخاب كنيد مثلاً تور را بر اساس قيمت و يا هتل جستجو كنيد، اين گونه تنها تورهاي مورد نظر به نمايش در مي آيد و قادر به انتخاب مورد مناسب خود در كوتاه ترين زمان خواهيد بود.

تور دبي

خدمات تور دبي و هزينه آن

در تورلحظه آخري دبي خدماتي به مسافران ارائه مي شود كه در هزينه هاي تان نيز تأثيرگذار است. اين خدمات شامل بيمه مسافرتي، ترانسفر فرودگاهي، بليط هواپيما رفت و برگشت، رزرو هتل ارزان ، گشت شهري، ليدر فارسي زبان و ... است. با توجه به بودجه اي كه داريد قادر به انتخاب اين خدمات خواهيد بود و از آن ها استفاده خواهيد كرد. هزينه تور دبي با توجه به زمان سفر، نوع ايرلاين، كلاس پروازي، نوع هتل و خدماتي كه ارائه مي شود متفاوت خواهد بود. سفر در فصل هاي كم گردشگر سبب كاهش تعداد مسافران و در نتيجه كاهش هزينه ها خواهد شد و بالعكس سفر در فصل هاي پر گردشگر سبب افزايش هزينه هاي هتل، هواپيما و ... مي شود. اگر قصد داريد سفر ارزاني داشته باشيد تور دبي را در فصل هاي كم گردشگر انتخاب كنيد و در روزهاي غير مناسبتي سفر كنيد. اين كه چه ايرلايني را براي پرواز انتخاب كنيد نيز بر هزينه تور تأثير مي گذارد زيرا هر ايرلاين خدمات متفاوتي را ارائه مي دهد. نوع هتل و خدمات ارائه شده نيز اين هزينه را افزايش و يا كاهش مي دهد.

چرا تور دبي

تور دبي به عنوان يكي از مقاصد گردشگري محبوب به شمار مي آيد كه در سفر به آن انواع جاذبه هاي گردشگري را در كمترين زمان خواهيد ديد زيرا در فاصله مكاني كمي از هم قرار دارند. مي توان گفت براي ديدن تمام جاذبه هاي دبي دو روز كافي است اما اگر بيشتر هم بمانيد چيزهايي براي سرگرمي تان وجود خواهد داشت. سنت و مدرنيته را در اين شهر خواهيد ديد و فرهنگ هاي مختلف در آن آميخته شده اند. دبي از نظر زماني نيم ساعت از تهران عقب تر است و زبان رسمي آن ها عربي مي باشد. در تور دبي در فرودگاه بين المللي دبي به زمين خواهيد نشست. در صورت نياز به راهنمايي هاي بيشتر با كارشناسان ما تماس برقرار كنيد و راهنمايي هاي لازم را دريافت كنيد.

تور لحظه آخري دبي

شرايط آب و هوايي دبي

براي سفر به دبي دانستن اطلاعاتي از آب و هواي آن لازم است زيرا كمك مي كند زمان مناسبي را براي تور دبي انتخاب كنيد. اين شهر آب و هواي گرمسيري بياباني دارد كه سبب مي شود فصل تابستاني گرم و مرطوب داشته باشد و ميانگين دما حتي به چهل و يك درجه نيز مي رسد. دماي هوا در شب ها به سي درجه كاهش پيدا خواهد كرد و در سال 2002 اين شهر بيشترين درجه دمايي خود يعني پنجاه و پنج درجه را ثبت كرده است. فصل تابستان از نظر آب و هوايي بيشتر گرم است اما چون زمان تعطيلات است برخي در اين زمان به دبي سفر مي كنند.

آب و هواي دبي

بهترين زمان رزرو تور دبي

از نوامبر تا مارس بهترين زمان رزرو تور دبي است كه هوا مساعد است و به راحتي قادر به گشت و گذار و بازديد از جاذبه ها خواهيد بود. اين شهر دو فصل دمايي دارد كه شامل گرم و گرم تر است. فصل زمستان دماي نقاط ساحلي مطبوع است و آسماني صاف را تماشا خواهيد كرد كه سبب مي شود فصل شلوغ گردشگري در دبي باشد. در سفر به دبي در فصل زمستان شاهد وجود عده زيادي گردشگر در سواحل آن خواهيد بود. بهترين زمان از نظر هزينه براي تور دبي فصل تابستان است كه گرما و رطوبت بسيار بالا سبب كاهش هزينه ها خواهد شد.

هزينهٔ اقامت در هاستل در تور دبي

در دبي تعداد هاستل ها كم است و زياد رايج نيست. هزينه اقامت در خوابگاه هاستل 120-100 درهم امارت مي باشد و براي اقامت در اتاق خصوصي نيز بايد شبي 375-250 درهم پرداخت كنيد. اكثر هاستل ها واي فاي رايگان دارند و در برخي از آن ها صبحانه رايگان داده مي شود. در كل براي كاهش هزينه ها در تور دبي اقامت در هاستل گزينه مناسبي مي تواند باشد.

تور دبي

اقامت در هتل هاي ارزان در تور دبي

براي كاهش هزينه ها و اقامت در هتل هاي ارزان در دبي هزينه اي حدود 250-200 درهم در اتاق هايي با امكانات پايه بايد پرداخت كنيد. همه اتاق ها مجهز به واي فاي رايگان هستند و برخي امكاناتي چون سرويس رايگان به فرودگاه و يا استخر دارند. هزينه هتل هاي ميان رده پايين است اما اگر به دنبال اقامتگاهي لوكس باشيد سقف قيمت مشخص نيست و با توجه به امكانات و خدمات مشخص خواهد شد.

هزينهٔ حمل و نقل عمومي در تور دبي

وسيله حمل و نقل عمومي براي گشت و گذار در دبي كه مناسب باشد مترو است. قيمت بليط هاي آن با توجه به مسافت طي شده فرق مي كند. بليط هاي يك روزه مترو بيست درهم هستند. تاكسي ها نيز قيمت مناسب و ارزاني دارند، كاربرد اپليكيشني به نام Uber در دبي رايج است. اگر از اتوبوس براي رفتن به ابوظبي استفاده مي كنيد هزينه اي حدود چهل درهم بايد پرداخت كنيد اما اگر اين مسير را با تاكسي طي كنيد هزينه آن دويست و نود درهم خواهد شد.

مراكز خريد در دبي

اغلب افراد در تور دبي به مراكز خريد آن خواهند رفت، در اين مراكز كالاهايي از معتبرترين برندهاي جهاني با كيفيت عالي و قيمت مناسب به فروش مي رسند كه قادر به خريد آن ها خواهيد بود. دو مورد از اين مراكز را معرفي خواهيم كرد:

  • مركز خريد امارات: يكي از مراكز خريد مشهور دنيا مركز خريد امارات است كه داري پيست اسكي شگفت انگيزي مي باشد. اين پيست اسكي داراي محدوده اي مخصوص پنگوئن ها و تله سي يژ است و دماي پيست را در منفي 4 درجه حفظ مي كنند. در اين مركز خريد، مركز تفريحي خانوادگي و هم چنين مجموعه سينمايي وجود دارد و وسايل تفريحي آن براي كودكان و بزرگسالان مناسب است. علاوه بر اين ها رستوران هايي در اين مركز خريد وجود دارد كه قادر به سرو انواع غذاهاي بين المللي است.
  • دبي مال: بهترين مركز خريد شهر دبي، دبي مال است كه ورودي برج خليفه و آكواريوم دبي مي باشد. در اين مركز تجاري زمين اسكيت روي يخ، مجموعه سينمايي و محدوده بازي وجود دارد و بدين ترتيب علاوه بر خريد كردن قادر به تفريح خواهيد بود و قادر به غذا خوردن در رستوران هاي آن خواهيد بود. يك رويداد جذاب فرهنگي و تفريحي هميشه در اين مركز برپا خواهد شد كه يا نمايش مد و يا اجراي موسيقي زنده خواهد بود. مهم ترين رويدادهاي آن فستيوال خريد دبي است كه در ماه هاي ژانويه و فوريه برگزار مي شود. جشنواره سورپرايز تابستاني دبي هم در جولاي و آگوست برگزار خواهد شد.

جاذبه هاي دبي

جاذبه هاي گردشگري دبي

قطب گردشگري امارات متحده عربي شهر دبي است كه بسيار پر زرق و برق و ديدني است. اين شهر آسمان خراش هاي بلند، مراكز تفريحي و مراكز خريد بزرگي دارد كه سبب جذب گردشگران زيادي به آن مي شود. اين شهر در ابتدا اين چنين پيشرفته نبود ولي توانست با ساز و كارهايي در جذب گردشگر موفق شود و امروزه به مقصدي محبوب تبديل شود. تفريحات ساحلي و جاذبه هاي مفرح ديگري نيز سبب مي شود بسياري از ايرانيان آن را براي سفر انتخاب كنند. از جمله جاذبه هاي گردشگري در تور دبي به برج خليفه، پيست اسكي، آكواريوم، دبي مال و ... مي توان اشاره كرد. دبي ضمن داشتن جاذبه هاي مدرن ميراث فرهنگي غني اي دارد و با قدم زدن در محله هاي قديمي آن سنت كهن اين شهر را خواهيد ديد.

بازديد از برج خليفه در تور دبي

برج خليفه را مهم ترين نماد اين شهر مي دانند كه طولي به اندازه 8.829 متر دارد و بلندترين ساختماني است كه در دنيا وجود دارد. مهم ترين جاذبه دبي يعني برج خليفه سبب جذب گردشگران به سمت آن شده است تا به سكوي بازديد آن كه در طبقه صد و بيست و چهار است بروند. تماشاي شهر دبي از اين ارتفاع تجربه جالبي است كه نبايد از دست داد. برج خليفه در سال 2010 بود كه ساختش به پايان رسيد. از بالاي برج آسمان خراش هايي كه بين بيابان و اقيانوس قرار دارند را خواهيد ديد كه بسيار تماشايي است. نماي شهر از اين برج در شب بسيار ديدني تر است و قادر خواهيد بود نماي پانوراما از چراغاني هاي شهر را با دوربين خود ثبت نماييد. بليط ورودي آن را از قبل خريداري كنيد تا در صف هاي طولاني آن نمانيد. باغ و باغچه هايي در اطراف برج وجود دارد كه داراي مسيرهاي پياده روي هستند، آبنماها و فواره هاي زيادي را خواهيد ديد و بلندترين فواره دنيا نيز در دبي وجود دارد كه الهام گرفته از فواره اي به نام Bellagio در لاس وگاس مي باشد.

بازديد از موزه دبي

يكي از جاذبه هايي كه در تور دبي قادر به بازديد از آن ها خواهيد بود موزه دبي است كه موقعيت آن قلعه الفهيدي مي باشد و هدف از ساخت آن دفاع و حفاظت از خور دبي بوده است كه در سال 1787 ساخته شد. از بلوك هاي مرجاني در ساخت ديواره هاي آن استفاده شده است و با استفاده از آهك كنار هم قرار گرفته اند. از ستون هاي چوبي براي نگه داشتن طبقات بالايي استفاده شده است و از شاخ برگ نخل، گچ و گل براي سقف آن به كار گرفته شده است. اين دژ را در گذشته به عنوان اقامتگاهي براي خاندان پادشاهي استفاده مي كردند و بعدها به مقر حكومت، پادگان نظامي و زندان تبديل شد.

دو مرتبه در سال هاي 1971 و هم چنين 1995 اين بنا مرمت و بازسازي شده و موزه شهر هم اكنون در آن قرار دارد. نمايشگاهي از نقشه هاي قديمي امارات و دبي در آن قرار دارد و نشان دهنده اين است كه گسترش كشور بعد از رونق صنعت نفت چگونه بوده است. خانه هايي ساخته شده از برگ نخل، قايق هاي سنتي و برجي بادگير اماراتي را در اين موزه خواهيد ديد. نمايشگاه سلاح و جنگ افزار در تالار سمت راست آن وجود دارد و نمايشگاه آلات موسيقي اماراتي را در تالار سمت چپ خواهيد ديد. در موزه دايوراما هاي مختلفي را خواهيد ديد كه نشان دهنده سبك زندگي سنتي در امارت است كه از جمله آن ها به صيد مرواريد و زندگي باديه نشيني مي توان اشاره كرد. در بخشي ديگر از موزه صنايع دستي زيادي را مي بينيد كه از گورهاي 4-3 هزار ساله كشف شده اند و مربوط به منطقه باستاني Al Qusais مي باشند.

سفر به دبي

بازديد از بستكيه، محلهٔ قديمي دبي

در اواخر قرن نوزدهم محله قديمي دبي را خواهيد ديد كه بستكيه و يا منطقه الفهيدي نام دارد. اين محل براي زندگي تاجران ثروتمند ايران ساخته شد كه كارشان تجارت مرواريد و منسوجات بود. اين تاجران دبي را به دليل موقعيت اقتصادي و هم چنين نزديكي به خور دبي براي زندگي كردن انتخاب كردند. محله قديمي در كنار خور دبي است و دربرگيرنده بخش هاي شرقي "بر دبي" مي باشد. در اين منطقه ساختمان هاي سنگ آهكي و مرجاني را خواهيد ديد كه داراي بادگير هستند و مرمت شده اند. اين بادگيرها به منظور تهويه مطبوع ساختمان ساخته شده اند، در واقع تاجران ايراني معماري خانه هاي ساحلي ايران را با خود به دبي برده بودند. در خيابان هاي باريك آن بناهايي با سبك معماري عربي را خواهيد ديد كه گذشته دبي را نشان مي دهند. گالري به نام مجلس در آن وجود دارد كه در آن سراميك هاي عربي سنتي و هم چنين ديگر وسايل سنتي به نمايش گذاشته شده است. گالري ديگر گالري XVA است كه مختص هنر معاصر مي باشد و پايه گذاري آن در يك بناي قديمي است.

بازديد از خانه شيخ سعيد آل مكتوم

يكي از حاكمان دبي در سال ها 1958-1921 شيخ سعيد آل مكتوم بوده است كه پدربزرگ حاكم فعلي دبي مي باشد. خانه سابق شيخ بازسازي و مرمت گشته و هم اكنون به عنوان موزه از آن استفاده مي شود. بهترين نمونه معماري عربي را در اين موزه خواهيد ديد. پدر شيخ سعيد خانه اصلي را در سال 1896 ساخته بود و به گونه اي طراحي شده بود كه از تراس آن فعاليت قايق ها و كشتي ها زير نظر گرفته مي شد. اين خانه بعد ها ويران شد و در كنار آن خانه فعلي ساخته شد. سبك و سياق اين خانه همانند مدل قبلي است و داراي درهاي حكاكي شده، پنجره هايي با صفحات چوبي مشبك و ... است. سي اتاق در اطراف حياط مركزي خانه وجود دارد كه داراي بادگير مي باشند. نمايشگاه عكس و اسناد تاريخي دبي را در داخل اين مجموعه خواهيد ديد. اين عكس ها قديمي مربوط به سال هاي 1953-1948 بوده است كه در آن به نمايش درآمده اند. در بخش دريايي آن عكس هايي از صيد مرواريد، ماهيگيري و مراحل ساخت قايق را خواهيد ديد. تعداد بالايي نقشه، سكه، مهر و نامه در سرتاسر اين مجموعه نگهداري مي شود كه تاريخ و چگونگي توسعه امارات در سال هاي گذشته را نشان مي دهد. خانه شيخ عبيد ثاني در نزديكي موزه است و مرمت شده است و فضاي داخلي آن بسيار جذاب و سنتي مي باشد.

بازديد از ديره در تور دبي

در كرانه هاي شمالي دبي، خور دبي ديره واقع شده است كه داراي خيابان هايي تو در تو و باريك مي باشد. اين خيابان ها تنوع نژاد و مليت هاي مختلفي كه در دبي گرد آمده بودند را نشان مي دهد. كشتي ها و قايق هايي قديم در ديره وجود دارد و دليل جذب گردشگري اين ناحيه بازارهاي مشهورش مي باشد، اين بازارها در هر ساعت از روز پر بازديد هستند. بزرگ ترين بازار طلاي دنيا همين بازار طلاي ديره است، در بازار ادويه آن هر ادويه اي كه بخواهيد يافت مي شود و مغازه داران كيسه هاي بزرگي از زعفران، سماق، پاپريكا، آويشن و زيره را در جلوي درب مغازه گذاشته اند. از ديگر محصولات اين بازار عرقيات گياهي، گلاب، عودهاي خوشبو و اسانس هاي معطر است. بازار ماهي آن توريستي است اما با ورود به آن با مردم محلي و سبك زندگي آن ها آشنا خواهيد شد. اگر علاقه مند به تاريخ هستيد ميراث ارزشمندي در معماري منطقه نمايان است كه مرمت شده است و بازديد از آن ها خالي از لطف نيست. يكي از بناهاي ديدني اين منطقه خانه يكي از تاجران ثروتمند ايراني است كه به شيخ احمد بين دلموك رسيده است و تاجر مرواريد مي باشد. ساخت اين بنا در سال 1890 صورت گرفته است. فضاي داخلي خانه هاي سنتي آن را با سر زدن به آن خواهيد ديد. ساخت مسجد الاحمديه در سال 1912 صورت گرفته است و در واقع قديمي ترين مدرسه دبي است كه هم اكنون به موزه آموزش عمومي اختصاص يافته است.

هتل جميرا بيچ

يكي از لوكس ترين و زيباترين هتل هاي جميرا و شهر دبي كه مي توان اقامتي بسيار لوكس را در آن تجربه كرد، هتل جميرا بيچ مي باشد. اين هتل 5 ستاره با بيشترين امكانات مي تواند تجربه اي از اقامت بسيار خوب را براي شما به جاي بگذارد. اتاق هاي اين هتل منظره اي فوق العاده زيبا دارند و شما مي توانيد براي اينكه در سفر تفريحي خود به دبي آرامش داشته باشيد، اتاق هاي اين هتل را رزرو نماييد. در صورتي كه علاقه مند به ميل كردن غذايبين المللي باشيد، رستوران هاي اين هتل مي توانند بهترين انتخاب براي شما باشند و همچنين كافي شاپ هاي اين مجموعه مي توانند گزينه اي بسيار خوب براي سرو يك عصرانه بسيار دلنشين به شمار مي روند. جميرا بيچ همچنين گزينه اي بسيار مناسب براي كساني است كه مي خواهند از مراكز تجاري و تفريحي دبي ديدن كنند. اين هتل براي كساني كه مي خواهند خدمات مربوط به نوزاد را دريافت كنند خدمات ويژه اي داشته و اين افراد مي توانند نسبت به خريد اين خدمات در درون هتل اقدام كنند. استخرها و سالن هاي ورزشي از ديگر مزاياي رزرو هتل به شمار مي روند.از طريق وب سايت دلتابان مجري مستقيم تور دبي هتل جميرا ميتوانيد تور دبي را خريداري نماييد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 211
  • بازدید کلی : 9386
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی